رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی
#16
چگونه در وبلاگ خود عکس قرار دهیم ؟ برای گذاشتن عکس در وبلاگ (یا به اصطلاح درج عکس در وبلاگ)، باید آن عکس در یك سایت موجود باشد و جزء فایل های متعلق به سایت خاصی باشد. به عبارت دیگر باید بتوان با Internet Explorer عکس را دید. بنابراین عكس های داخل كامپیوترتان را نمی توانید در وبلاگ ها قرار دهید، مگر اینکه آنها را قبلا به یك سایت فعال، منتقل کرده باشید.

در اینجا نحوه درج عکس در وبلاگ برای هر دو حالت آمده است. ابتدا حالتی که عکس متعلق به یک وب سایت خاصی است و حالت دوم مربوط به زمانی است که عکس در کامپیوتر خودتان است :
الف) عكس های موجود در یك سایت :

این گونه عكس ها را در هر زمان و از طریق اتصال به اینترنت می توان مشاهده کرد. مثل عکس هایی که در صفحات مختلف مشاهده می کنید. کافی است آدرس دقیق عکس را بدانید و آن آدرس را در Internet Explorer خودتان تایپ کنید تا بتوانید عکس مورد نظرتان را ببینید و یا اینکه از طریق جستجو و گشتن در سایت ها، آن را به دست آورید. البته در بعضی از سایت ها امکان قرار دادن عکس با پسورد وجود دارد. برای دیدن این گونه عکس ها باید پسورد یا رمز مورد نظر را هم وارد کنید.

حالا فرض کنید که می خواهید یک عکس خاصی را که در یک سایتی وجود دارد و شما از آن خوشتان آمده، در وبلاگ خود قرار دهید.



معروف ترین فرمت های عکس ها JPG و GIF و BMP است. در برنامه paint بعضی از فرمت های معروف را می توانید ببینید. چون حجم فایل های JPG کم است، عكس های اکثر سایت ها معمولا با فرمت (JPG) و یا بعضی وقت ها با فرمت (GIF) هستند. معمولا به دلیل حجم بالای عکس های BMP از این نوع، کمتر استفاده می شود؛ مگر آنکه عکس، نیاز به رزولوشن بالایی داشته باشد.

برای نشان دادن این عكس ها در وبلاگتان اول باید به سایتی که عکس در آن سایت قرار دارد رفته و بعد آدرس URL عكس را بردارید (یعنی مثلا یاداشت کنید!) یا بهترین راه این است كه:

به سایت مورد نظر رفته و عكس را آورده و روی عكس راست كلیك کنید و روی properties آن عكس رفته و آدرس URL آن را کامل كپی کنید. حالا اگر این آدرس (URL) را در Internet Explorer خودتان Paste کنید (همچنان در حال اتصال به اینترنت هستید) آدرس عكس در بالای Internet Explorer ظاهر خواهد شد كه با زدن كلید Enter باید فقط خود آن عكس را بدون بقیه مطالبش توی صفحه Internet Explorer مشاهده کنید. اگر موفق به این كار شدید یعنی آدرس عكس را درست برداشتید.

لازم به ذکر است که در بعضی از ادیتورهای وبلاگها (سرویس دهنده های وبلاگ ها) می توان صرفا با راست کلیک کردن روی تصویر و عمل copy و سپس paste، عمل انتقال عکس به وبلاگ را به راحتی انجام داد و نیازی به کپی نمودن آدرس URL نیست.


وقتی برای بار اول این کار را انجام می دهید حتما قبل از پست «پیش نمایش» را بزنید و عكسی را که در وبلاگتان گذاشته اید ببینید و از انتقال درست آن مطمئن شوید.

در اینجا ذكر این نكته هم ضروری است كه ممكن است بعضی عكس ها خیلی بزرگ باشد و احیانا در وبلاگتان نشان داده نشود كه البته در همان پیش نمایش معلوم خواهد شد، در سایر مقالات سایت میکرو رایانه به صورت مفصل در این مورد بحث شده است. در این حالت به نظر من بهترین کار این است که عکس را ابتدا در داخل کامپیوتر خودتان ذخیره نموده و بعد با برنامه های ویرایش تصویر آن را کوچک کرده (در این مورد هم مقالاتی در تالار گفتگوی سایت میکرو رایانه وجود دارد) و بعد آن را به یک سایت میزبان منتقل نموده (به شرحی که در زیر می آید) و بعد استفاده کنید.
ب) عكس های داخل كامپیوتر خودتان:

در مورد عكس های شخصی خودتان كه می خواهید آنها را در وبلاگ قرار بدهید، بایستی ابتدا آنها را به داخل یك سایت منتقل کنید. (اصطلاحا Upload كردن تصویر می گویند) و بعد از اینکه عکس مورد نظرتان به سایت منتقل گردید آن سایت میزبان عکس شما می شود! و حالا شما می توانید عکس تان را در سایت میزبان مشاهده نمایید و لذا می توانید آدرس آن را (بعد از انتقال به سایت میزبان) به شرحی که در بند الف ذکر شد به دست آورده و آن را در وبلاگتان استفلاده کنید و یا آن را با Internet Explorer ببینید و یا آدرسش را به دوستانتان بدهید.

سایت هایی که عکس و فایل را میزبانی می کنند خیلی زیاد هستند که از جمله آنها سایت یاهو و سایت گوگل می باشد. یکی از سایت هایی که وبلاگ نویسان ایرانی در حال حاضر از آن بیشتر استفاده می کنند سایت:

http://tinypic.com

است که گذاشتن عکس در آن رایگان بوده و نیازی به ثبت نام هم ندارد و به راحتی می توانید عکس های داخل کامپیوترتان را در آن Upload کنید.

یکی دیگر از سایت های معروف که می توان برای عکس ها در آن رمز هم قرار داد تا هر کسی قادر به مشاهده عکس ها نباشد سایت :

http://www.sharemation.com

است.
برای استفاده از این سایت باید در آن ثبت نام کنید. توجه کنید که در این سایت و سایت های مشابه که برای دیدن عکس ها لازم به ثبت نام و دادن پسورد است، بعد از انتقال عکستان به سایت مذکور (Upload)، باید عکس تان را share هم بکنید که در این صورت به فرمت shared to evreyone در می آید.

این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که همواره عکس هایی را که می خواهید در وبلاگ قرار دهید، باید بتوانید در Internet Explorerتان ببینید. در سایت هایی که گذاشتن عکس در آنها نیاز به دادن رمز و شناسه ورودی است (مثل sharemation.com) بعد از log out هم باید بتوانید با Refresh ، مجددا عکستان را ببینید.


منبع: شرکت طراحی سایت ارزان ایفانت
شرکت ایفانت با خدمات طراحی سایت و سئو با بهترین کیفیت و هزینه مناسب در خدمت شماست.



پاسخ
تشکر شده توسط:
#17
آیا شما بهترین رنگ را در طراحی سایت خود بکار برده اید؟ هنگام انتخاب رنگ در طراحی سایت نکات زیر قابل توجه هستند:
1- اثر روانشناسی رنگ در طراحی سایت
2- قابلیت خواندن متون صفحات سایت
3- رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند، گرافیک ها، لینکها و متون

لیست زیر مشخصه هائی از رنگها را که در هنگاه طراحی سایت باید مد نظر داشته باشید بیان می کند

1- رنگها اثر زیادی روی احساسات ما در 90 ثانیه اول مشاهده می گذارند
2- اثر رنگ می تواند یک بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند
3- رنگها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمی کنند، بلکه این اثر را در رفتار ما کاملا نشان می دهند
4- اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف متفاوت است. باید ببینید طراحی سایت برای چه ملیتی با چه سلیقه رنگی انجام می شود
5- هر رنگ به تنهائی یک پیام مخصوص به چشم بیننده می فرستد

اغلب رنگهای زیر, در طراحی سایت و عموما، احساسات را به صورت زیر القاء می کنند

سفید : اشاره دارد به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن چیزی. سفید بهترین رنگ برای طراحی بک گراند سایت است. در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است

سیاه : اشاره به ظرافت، قدرت، دلیری، شیطان و مهارت و باستان دارد.مشکی رنگ ایده ال متن برای پس زمینه روشن است.مشکی به عنوان رنگ بک گراند چشم را خسته می کند

قرمز : توانائی، هیجان و احساسات شدید و سرعت. این رنگ بلافاصله توجه بیننده سایت را به خود جلب می کند. قرمز شدیدترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند

آبی : امنیت، اعتماد، مسئولیت پذیری سرما و جاه و جلال
آبی دومین رنگ عوام پسند است و در تجارت به معنای ضمانت مالی است

سبز: تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی و طبیعت و پیشرفت. در تجارت به معنی مقام و ثروت است. سبز در چشم ها راحت تر دیده میشود

قهوه ای : تاثیرگذاری، متانت، توانگری مالی و کمک کننده بودن. قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است

خاکستری : صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ و عملی بودن. در تجارت به معنی سنت گرائی است

صورتی : ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی. خوب بودن بی گناهی و پرورش کودک و گل

بنفش : وقار، معنویت، شاهانه بودن، عیش و نعمت، دارائی و اعتبار و نفوذ. در تجارت نشانه بزرگی است و طرفدار سبکهای هنرمندانه

نارنجی : سرزندگی و شوخی، لذت و خوش گذرانی، علم ، چالاکی و نیرو، تحمل و بلند همتی

زرد : نور خورشید، گرمی، خوشی، نامردی، ترسوئی و حسادت. در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه استو برای تاکید نیز خوب است. زرد باعث افزایش تمرکز شده و سوخت و ساز را نیز زیاد می کند و سخت ترین رنگ برای چشمهاست

طلائی : نشانگر گران بودن و پرستیژ است

نقره ای : سرما ، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ

پس در هنگام طراحی سایت یا سفارش سایتتان به یک تیم طراحی، باید ابتدا در باره بازار نهائی کار خود بیاندیشید. چه احساساتی را می خواهید برانگیخته کنید؟ اول کمی در باره چشم انداز احساسی هدفتان و نیز پیامی را که از راه بصری می خواهید انتقال دهید فکر کنید ، بعد رنگ خود را انتخاب کنید

منبع: شرکت طراحی سایت ارزان ایفانت
شرکت ایفانت با خدمات طراحی سایت و سئو با بهترین کیفیت و هزینه مناسب در خدمت شماست.



پاسخ
تشکر شده توسط:
#18
آیا شما بهترین رنگ را در طراحی سایت خود بکار برده اید؟ هنگام انتخاب رنگ در طراحی سایت نکات زیر قابل توجه هستند:
1- اثر روانشناسی رنگ در طراحی سایت
2- قابلیت خواندن متون صفحات سایت
3- رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند، گرافیک ها، لینکها و متون

لیست زیر مشخصه هائی از رنگها را که در هنگاه طراحی سایت باید مد نظر داشته باشید بیان می کند

1- رنگها اثر زیادی روی احساسات ما در 90 ثانیه اول مشاهده می گذارند
2- اثر رنگ می تواند یک بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند
3- رنگها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمی کنند، بلکه این اثر را در رفتار ما کاملا نشان می دهند
4- اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف متفاوت است. باید ببینید طراحی سایت برای چه ملیتی با چه سلیقه رنگی انجام می شود
5- هر رنگ به تنهائی یک پیام مخصوص به چشم بیننده می فرستد

اغلب رنگهای زیر, در طراحی سایت و عموما، احساسات را به صورت زیر القاء می کنند

سفید : اشاره دارد به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن چیزی. سفید بهترین رنگ برای طراحی بک گراند سایت است. در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است

سیاه : اشاره به ظرافت، قدرت، دلیری، شیطان و مهارت و باستان دارد.مشکی رنگ ایده ال متن برای پس زمینه روشن است.مشکی به عنوان رنگ بک گراند چشم را خسته می کند

قرمز : توانائی، هیجان و احساسات شدید و سرعت. این رنگ بلافاصله توجه بیننده سایت را به خود جلب می کند. قرمز شدیدترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند

آبی : امنیت، اعتماد، مسئولیت پذیری سرما و جاه و جلال
آبی دومین رنگ عوام پسند است و در تجارت به معنای ضمانت مالی است

سبز: تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی و طبیعت و پیشرفت. در تجارت به معنی مقام و ثروت است. سبز در چشم ها راحت تر دیده میشود

قهوه ای : تاثیرگذاری، متانت، توانگری مالی و کمک کننده بودن. قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است

خاکستری : صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ و عملی بودن. در تجارت به معنی سنت گرائی است

صورتی : ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی. خوب بودن بی گناهی و پرورش کودک و گل

بنفش : وقار، معنویت، شاهانه بودن، عیش و نعمت، دارائی و اعتبار و نفوذ. در تجارت نشانه بزرگی است و طرفدار سبکهای هنرمندانه

نارنجی : سرزندگی و شوخی، لذت و خوش گذرانی، علم ، چالاکی و نیرو، تحمل و بلند همتی

زرد : نور خورشید، گرمی، خوشی، نامردی، ترسوئی و حسادت. در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه استو برای تاکید نیز خوب است. زرد باعث افزایش تمرکز شده و سوخت و ساز را نیز زیاد می کند و سخت ترین رنگ برای چشمهاست

طلائی : نشانگر گران بودن و پرستیژ است

نقره ای : سرما ، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ

پس در هنگام طراحی سایت یا سفارش سایتتان به یک تیم طراحی، باید ابتدا در باره بازار نهائی کار خود بیاندیشید. چه احساساتی را می خواهید برانگیخته کنید؟ اول کمی در باره چشم انداز احساسی هدفتان و نیز پیامی را که از راه بصری می خواهید انتقال دهید فکر کنید ، بعد رنگ خود را انتخاب کنید

منبع:  شرکت طراحی سایت ارزان ایفانت
شرکت ایفانت با خدمات طراحی سایت و سئو با بهترین کیفیت و هزینه مناسب در خدمت شماست.



پاسخ
تشکر شده توسط:
#19
آیا شما بهترین رنگ را در طراحی سایت خود بکار برده اید؟ هنگام انتخاب رنگ در طراحی سایت نکات زیر قابل توجه هستند:
1- اثر روانشناسی رنگ در طراحی سایت
2- قابلیت خواندن متون صفحات سایت
3- رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند، گرافیک ها، لینکها و متون

لیست زیر مشخصه هائی از رنگها را که در هنگاه طراحی سایت باید مد نظر داشته باشید بیان می کند

1- رنگها اثر زیادی روی احساسات ما در 90 ثانیه اول مشاهده می گذارند
2- اثر رنگ می تواند یک بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند
3- رنگها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمی کنند، بلکه این اثر را در رفتار ما کاملا نشان می دهند
4- اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف متفاوت است. باید ببینید طراحی سایت برای چه ملیتی با چه سلیقه رنگی انجام می شود
5- هر رنگ به تنهائی یک پیام مخصوص به چشم بیننده می فرستد

اغلب رنگهای زیر, در طراحی سایت و عموما، احساسات را به صورت زیر القاء می کنند

سفید : اشاره دارد به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن چیزی. سفید بهترین رنگ برای طراحی بک گراند سایت است. در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است

سیاه : اشاره به ظرافت، قدرت، دلیری، شیطان و مهارت و باستان دارد.مشکی رنگ ایده ال متن برای پس زمینه روشن است.مشکی به عنوان رنگ بک گراند چشم را خسته می کند

قرمز : توانائی، هیجان و احساسات شدید و سرعت. این رنگ بلافاصله توجه بیننده سایت را به خود جلب می کند. قرمز شدیدترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند

آبی : امنیت، اعتماد، مسئولیت پذیری سرما و جاه و جلال
آبی دومین رنگ عوام پسند است و در تجارت به معنای ضمانت مالی است

سبز: تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی و طبیعت و پیشرفت. در تجارت به معنی مقام و ثروت است. سبز در چشم ها راحت تر دیده میشود

قهوه ای : تاثیرگذاری، متانت، توانگری مالی و کمک کننده بودن. قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است

خاکستری : صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ و عملی بودن. در تجارت به معنی سنت گرائی است

صورتی : ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی. خوب بودن بی گناهی و پرورش کودک و گل

بنفش : وقار، معنویت، شاهانه بودن، عیش و نعمت، دارائی و اعتبار و نفوذ. در تجارت نشانه بزرگی است و طرفدار سبکهای هنرمندانه

نارنجی : سرزندگی و شوخی، لذت و خوش گذرانی، علم ، چالاکی و نیرو، تحمل و بلند همتی

زرد : نور خورشید، گرمی، خوشی، نامردی، ترسوئی و حسادت. در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه استو برای تاکید نیز خوب است. زرد باعث افزایش تمرکز شده و سوخت و ساز را نیز زیاد می کند و سخت ترین رنگ برای چشمهاست

طلائی : نشانگر گران بودن و پرستیژ است

نقره ای : سرما ، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ

پس در هنگام طراحی سایت یا سفارش سایتتان به یک تیم طراحی، باید ابتدا در باره بازار نهائی کار خود بیاندیشید. چه احساساتی را می خواهید برانگیخته کنید؟ اول کمی در باره چشم انداز احساسی هدفتان و نیز پیامی را که از راه بصری می خواهید انتقال دهید فکر کنید ، بعد رنگ خود را انتخاب کنید

منبع:  شرکت طراحی سایت ارزان ایفانت
شرکت ایفانت با خدمات طراحی سایت و سئو با بهترین کیفیت و هزینه مناسب در خدمت شماست.



پاسخ
تشکر شده توسط:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان