تالار گفتمان nCIS.ir

نسخه‌ی کامل: سوالاتی در رابطه با سئو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ســلام


سوال اول : ایا دومین در سریعتر ایندکس شدن مطلب تاثیر دارد ؟! مثلا فرض کنید یه سایت ایرانی میخوایم درست کنیم ، ایا اولویت این هست که چون بازدید کننده ها از ایران میان ، حتما" دومین IR استفاده کنیم ؟
یا Com بهتره ؟! سوالم مربوط به همه کشورهاست ! ( توجه به انتخاب دومین در مورد رتبه الکسا هم تاثیر داره ؟!)


سوال دوم : شنیدم استفاده از نام دو دومین برای یک سایت تاثیر منفی داره ، ولی اگر کسی به هر دلیلی مجبور باشه که دو دومین استفاده کنه ، چطور می تونه این تاثیر منفی رو از بین ببره ؟!


سوال سوم : با وجودی اینکه اکثر مقالات تاکید می کنن که گوگل روز به روز هوشمندتر میشه ، ولی تو وب فارسی که خبرخوان ها در لیست اولیه جست و جو هستند (حالا اسپمرها که بماند ) ، می دونیم که یک سایت با ورودی گوگل بازدیدش بالا می ره ، ولی عکس این حالت هم صادقه ؟ یعنی یکی سایت به خاطر بازدید بالا و تبلیغات در شبکه های اجتماهی مثل فیس بوک بازدید بالایی بدست بیاره مورد توجه قرار گوگل بگیره ، به این خاطر می پرسم که الان برای من سوال هست که ایا اگر سایت شهر خبر نه چند وقت پیش بلکه این روزها کار خودشو شروع می کرد ، با الگوریتم های امروزی گوگل جایی برای پیشرفت داشت یا خیر ، چون به نظرم ایده ساده و موفق و مفیدی هست ، کاربر می تونه در چند دقیقه خبر مورد نیازش رو انتخاب کنه !!


سوال چهارم : پیچ رنک ها که اپدیت نشدند ، به نظرتون خرید بک لینک هنوز هم مفید هست یا خیر

سوال پنجم : ایا ثبت دومین منقضی شده که پیچ رنک بالایی هم داشته ، و حتی در سایت های زیادی بک لینک داشته
رشد موفقیت سایت رو تسریع می کنه ؟!


ببخشین طولانی شد .
1- اون چیزی که از دامین توی SEO تأثیر داره، اسم دامین هست نه پسوندش. پسوند بیشتر مشخص کننده نوع فعالیت سایت هست. مثلاً com برای سایتهای تجاری (Commercial) و org برای سازمانها (Organization) و...
دامنه های کشوری هم برای سایتهایی که فقط برای یک کشور خاص خدمات ارائه میدن و ازطرفی خدماتشون توی چند حوزه است و انتخاب یکی از موارد edu یا com و... براشون مشکله، گزینه مناسبی هستن.

2- میتونید با ابزارهایی مثل Park Domain دامنه دوم رو روی همون دامنه اول پارک کنید تا هردو، یک سایت رو باز کنن.

3- الگوریتم امروزی گوگل فوق العاده انعطاف پذیر و با سایتها مهربان شده. اگه سایت شما برای کاربران مطالب مفید و سودمند داشته باشه و زیاد به سایتتون سر بزنن، خیلی از مواردی که در گذشته برای SEO مهم بودن رو میتونید پشت سر بگذارین. شبکه های اجتماعی هم توی هدایت انبوه کاربران به سایت شما تأثیر زیادی ایفا میکنن و قطعاً تبادل لینک با سایتی مثل Facebook قابل قیاس با تبادل لینک با یک سایت تبلیغاتی معمولی داخلی (اسم نمیخوام ببرم) نخواهد بود.

4- امروزه رتبه الکسا پارامتر مهمتری نسبت به Page Rank هست چون PR به صفحات اختصاص داده میشه و الکسا به کل سایت و پارامترهایی که برای الکسا مهمه (مثل Session Open Time و...) پارامترهای کاربردی تر و کیفی تری هستن.

5- این کار به نوعی در ابتدای کار به شما کمک میکنه ولی اگه مراقب نباشین، بعد از مدتی میتونه به شما آسیب جدی بزنه چون تمام لینکهای سایت قبلی بعنوان Dead Link گزارش میشن. اگه میخواین با اعتبار یک دامنه که از قبل وجود داشته کار رو ادامه بدین، باید توی گوگل لینکهای اون سایت که ایندکس شده بودن رو پیدا کنید و به لینکهای جدیدی که وجود دارن و مرده نیستن، ریدایرکت 301 کنید. مراقب باشین چون این کار، حکم یه تیغ دو لبه رو داره. اعتبار یه سایت بستگی زیادی به لینکهای ایندکس شده اون داره. مراقب باشین لینک مرده تو سایت خودتون وارد نکنید.