سلام دوستان
سایت ترب و ایمالز محصولات مرتبط را چطور نمایش میدن
این صفحه رو ببینید:
https://torob.com/p/62aed718-d251-4eb5-a...d6221eb92/
برای محصول با عنوان «
کمک فنر جلو پژو 405 ماندو عظام»
۳ تا فروشنده نمایش میده این ۳ تا فروشنده با چه الگوریتمی نشون داده شده؟ اگه عنوان محصول رو بصورت full text جستجو کنیم و نتیجه چاپ کنیم نتیجه دقیق نمیده باید مشخصات کالا را با هم مقایسه کنیم تا نتیجه درست تر به دست بیاد ولی تو این مورد در سایت ترب محصول کمک فنر مشخصات کاملی نداره که مقایسه بشن تو سایت ایمالز هم محصولات زیادی دیدم که مشخصات اصلا نداشتند ولی فروشنده های مرتبط با محصول کاملا درست نمایش داده میشدن. انگار بصورت دستی ایکار رو کردن?
این مشخصات بصورت دستی ثبت میشه. درواقع به فروشندگان مختلف پنل داده میشه و کالاها رو نشون میده و اگه ارائه میکنن، قیمتشون رو ثبت میکنن. البته تعداد این حالتها خیلی کمه. برای بقیهی موارد اپراتور دارن و توی سایتها میگردن و قیمتها رو ثبت میکنن. درآمد هم براشون خیلی داره چون تبلیغات میگیرن توی سایتشون و بابت هر لینکی که به سایت مربوطه ازطرف ترب یا ایمالز ارسال میشه، از سایت مربوطه پول میگیرن.
ممنون جناب شهرکی
نقل قول:این مشخصات بصورت دستی ثبت میشه. درواقع به فروشندگان مختلف پنل داده میشه و کالاها رو نشون میده و اگه ارائه میکنن، قیمتشون رو ثبت میکنن
یعنی شما میفرمایید فروشنده ها خودشون بصورت دستی کالا ها رو ثبت میکنن؟ من فک میکنم کالا ها رو ربات از طریق کرون جاب دریافت میکنه اگه اونطور باشه که شما میفرمایید من اسکریپت را کامل نوشتم هر فروشنده پنل داره و تو پنلش میتونه کالا ها را بصورت دستی وارد کنه
نقل قول:برای بقیهی موارد اپراتور دارن و توی سایتها میگردن و قیمتها رو ثبت میکنن
برای بروز رسانی قیمت از ربات استفاده کردم ربات در ساعت های خاص قیمت ها رو بروز میکنه
هم فروشندهها و هم خود اپراتورهای سایتهایی مثل ترب و ایمالز این کار رو انجام میدن. ربات هم میتونه باشه ولی خیلی دقت نداره چون توی این سایتها با مشخصات و جزئیات کامل اطلاعات ثبت میشه و مشخصاً کار نیروی انسانیه.
حالا فرض کنید اولین محصول به عنوان "گوشی سامسونگ آ 21 اس ظرفیت 4/64 گیگابایت" ثبت شد. و دومین محصول هم با عنوان "گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A21S ظرفیت ۶۴ گیگابایت" ثبت شد حالا من چجوری این دو تا رو به هم مرتبط کنم کدوم باید parent باشه
هیچکدوم parent نمیشن. شما یکبار محصول رو با یکی از اسامی ثبت میکنین و بعد پارامترهایی که قابل تغییر هست (مثل ظرفیت) رو بعنوان اطلاعات جانبی درنظر میگیرین. حالا هربار یکی از این محصول ارائه شد، براساس اینکه توی اطلاعات جانبی چی ثبت شده، یک رکورد جدید توی جدول دیگری میسازین و قیمت میگذارین. برای مثال:
merchandises // کالاهای انتزاعی
id
name
attributes // خصوصیات جانبی
id
merchandise_id
name
products // کالاهای واقعی
id
merchandise_id
description
price
product_attributes // خصوصیات کالاهای واقعی
id
product_id
attribute_id
value
حالا به این طراحی پایه میشه جزئیات دیگری هم اضافه کرد. مثلاً یکسری خصوصیات براساس دستهبندی تعریف بشه و هر محصولی توی اون دستهبندی بود، اون خصوصیات رو داشته باشه و...
ممنون
منظور از کالاهای واقعی کالاهای فروشگاه ها هست؟ کالاهای واقعی چرا باید خصوصیات داشته باشن؟ خصوصیات از همون کالاهای انتزاعی گرفته بشه بهتر نیست؟
ببینید برخی از خصوصیات روی کالاهای انتزاعی تعریف میشن چون توی تمام کالاهای واقعی که از روی اون Prototype ایجاد میشه، مشابه هستن و قابل تغییر نیستن. اما برخی از خصوصیات (برای مثال حافظهی داخلی و RAM) توی کالاهای واقعی مختلفی که همگی از نوع یک کالای انتزاعی هستن، فرق میکنن و درنتیجه روی کالای واقعی تعریف میشن. مثلاً یک فروشگاه از گوشی Galaxy Note 10 دو مدل 64گیگابایت و 256گیگابایت داره. در اینجا خصوصیت حافظهی داخلی وابسته به کالای واقعی هست نه کالای انتزاعی.