تالار گفتمان nCIS.ir

نسخه‌ی کامل: تحلیل آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.

portal

تحلیل آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی
 
 [عکس: a3ffc-traffic-analysis-and-seo-keyword-v...400&q=high]
فعالیت هایی که شما در زمینه سئو و جذب کاربر از نتایج موتوهای جستجو انجام می دهید، در واقع تنها آغاز کار بهینه سازی سایت محسوب می شود چرا که برای تداوم موفقیت و طی کردن مراحل پیشرفت باید گام های بزرگتری را بردارید. بررسی رفتار بازدیدکنندگان و تحلیل آمارهای سایت، موثرترین روش ها در سیاست گذاری های کاری شما در آینده چهت افزایش کارآیی وب سایت تان هستند. هنگامی متوجه ارزش واقعی کلمات کلیدی  می شوید که رفتار کاربران وارد شده به سایت را از طریق آمار و نتایج بررسی می کنید. در این مرحله رفتار کاربران بسیار اهمیت دارد زیرا ممکن است عبارتی که در روز 3 بازدید کننده به سایت شما ارسال می کند، ارزش بسیار بالاتری نسبت به عبارتی که روزانه 10 بازدید به سایت تان می فرستد، داشته باشد.
تحلیل و آنالیز آمار سایت
در این مقاله پرتال قصد داریم معیارهای مناسب برای تحلیل رفتار بازدیدکنندگان سایت و دریافت گزارش از رفتارشان به شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید ارزش واقعی هر کلمه کلیدی را تشخیص دهید و ضعف های احتمالی سایت را شناسایی کنید.
نصب آمارگیر مناسب بر روی سایت
جهت بررسی آمار بازدید سایت، قبل از هر چیزی به یک آمارگیر پیشرفته نیاز دارید. خوشبختانه طراحی سایت پرتال؛ آمارگیر پیشرفته ای را در اختیار شما قرار می دهد که به وسیله آن می توانید بفهمید هر کدام از صفحات سایت شما، چه مقدار بازدید داشته است. اما آمارگیر گوگل آنالیز به عنوان سیستمی جامع و قدرتمند انتخابی مناسب برای دریافت تمامی آمار وب سایت شما خواهد بود که متاسفانه این سرویس مانند بسیاری از سرویس ها دیگر گوگل برای ایران محدود شده است و برای استفاده از آن شما نیاز دارید که آدرس آی پی خود را تغییر دهید.
پارامترهای مهم در آمار بازدید
کلمات کلیدی ارزشمند، عباراتی هستند که سایت شما را به بازدیدکنندگان واقعی معرفی کنند. شاید کسب رتبه اول گوگل برای کلمه کلیدی مانند “بازی آنلاین” روزانه نزدیک به 300 ورودی گوگل به سایت شما معرفی کند ولی اگر زمینه کاری شما طراحی سایت باشد هیچ یک از این کاربران به مشتری شما تبدیل نشده و بلافاصله از سایت خارج خواهند شد.
انتخاب کلمه کلیدی که عموما براساس نتایج ابزار Keyword Planner و براساس تعداد جستجوی ماهانه صورت میگیرد به عوامل بسیاری وابسته است. ممکن است عبارت “سمند LX” تعداد جستجوی بیشتری نسبت به “خرید اقساطی سمند LX” در ماه داشته باشد ولی برای یک سایت که در زمینه لیزینگ خودرو فعال است کسب رتبه مناسب در عبارت دوم مسلما بازدهی بیشتری بهمراه خواهد داشت. با هدف گذاری بر روی عبارت “سمند LX” تنها وقت و انرژی خود را هدر خواهید داد. در این بخش به معرفی و بررسی سه عامل مهم و تاثیرگذار که باید در تحلیل آمار بازدید خود با آنها توجه کنید خواهیم پرداخت.
مدت زمان حضور بازدیدکننده در سایت
اگر مدت حضور بازدیدکننده در سایت شما کمتر از یک دقیقه باشد بهتر است که از آن صرف نظر کنید. با افزایش زمان حضور یک کاربر در سایت، احتمال تبدیل او به مشتری یا یک بازدیدکننده وفادار بیشتر خواهد شد. حتی اگر در خبرنامه سایت شما عضو نشوند یا خریدی از فروشگاه نداشته باشند احتمال بازگشت دوباره به سایت و انجام خرید در مراجعات بعدی بسیار بالا خواهد بود.
صفحات ورودی به سایت و صفحات بازدید شده
یکی از امکانات آمارگیر قوی نمایش صفحات ورودی به سایت و ارائه آمار هر صفحه مانند تعداد بازدید، کلمات کلیدی ورودی و ضریب بازگشت است. بطور مثال اگر یکی از صفحات سایت شما تعداد بازدیدکننده بالایی را از موتورهای جستجو به خود جذب میکند ولی کاربران بلافاصله از سایت شما خارج شده یا هیچ صفحه دیگری را بازدید نمیکنند، میتوان نتیجه گرفت که محتوای صفحه از نظر سئو مناسب بوده ولی کارایی مناسب برای کاربران را نداشته است. خروج سریع کاربران در درازمدت حتی بر رتبه صفحه در گوگل نیز تاثیرگذار خواهد بود. جذب بازدیدکننده اهمیت بالایی دارد ولی حفظ کاربران در سایت و راهنمایی آنها به صفحاتی که برای شما ارزش بیشتری دارند، مانند فرم ثبت نام یا خرید یک محصول، هدف نهایی و معیار اصلی موفقیت است.
بانس ریت یا نرخ پرش سایت
در بلاگ پرتال مقاله ای اختصاصی در مورد ضریب بازگشت یا Bounce Rate منتشر شده که پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید. ضریب خروج هر صفحه باید به دقت بررسی شود، عدم بازید صفحات بیشتر توسط کاربران ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که مهمترین آنها عبارتند از:
o       کیفیت پایین محتوای صفحه یا تفاوت با انتظار کاربر
o       اشکالات موجود در نمایش صفحه و سرعت لود شدن محتوا
o       دسترسی نامناسب به صفحات دیگری و استفاده غیر اصولی از سایدبار و هدر سایت
نتیجه گیری
قبل از توجه به تعداد جستجوی یک کلمه در گوگل به میزان ارتباط آن با سایت یا فعالیت خود داشته و مشتریان احتمالی خود را شناسایی کنید.
کسب رتبه مناسب در گوگل پایان کار سئو نیست و بررسی آمار بازدید سایت یا رفتار بازدیدکنندگان معیار مناسبی برای ارزیابی اهمیت کلمات کلیدی و میزان کارایی سایت شما می باشد.