تالار گفتمان nCIS.ir

نسخه‌ی کامل: مشکل تعداد موجودی انبار و سبد خرید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3
خوب ادمین بنا به دلایل دیگه میاد تعداد رو تغییر میده. یا دستی یکی رو فروخته باید کم کنه یا خرید جدید داشته میخواد زیاد کنه و این ربطی به سفارشهایی که اینترنتی ثبت شدن نداره و موجوده اونها رو که نمیاد بفروشه. ادمین هم قبل از فروش دستی کالاها باید مطمئن بشه سفارشی براشون وجود نداشته که با بررسی جدول Reserved میشه فهمید.
چرا دیگ اگه ادمین کم کنه، بعد ما اضافه کنیم توی 1 دیقه، بازم وضعیت همونجوری میشه
در کل فکر نمیکنم کاری 100% بشه انجام داد، چون دیجی کالا هم به مشتریاش زنگ میزنه میگه موجودی نداریم
نه دیگه اگه ادمین اول کم کنه بعد سفارش ثبت بشه که میگه موجودی نداریم ولی اگه اول سفارش ثبت بشه بعد ادمین بخواد کم کنه، موجودی منفی میشه و سیستم میتونه بهش هشدار بده.
(19-03-1394، 01:11 ق.ظ)ADMIN نوشته: [ -> ]با Cron Jobs در فواصل زمانی مشخص (مثلاً هر یک دقیقه) توی این جدول هر رکوردی بیشتر از زمان مشخص (مثلاً 15 دقیقه) از Timestamp خریدش گذشته بود، حذف کرده و تعداد رو دوباره به موجودی اضافه میکنید.

وقتی که قراره timestamp های بیشتر از 15 دقیقه قبل رو حذف کنیم، بهتر نیست cron job رو هم روی همون 15 دقیقه بذاریم؟!
نه زمانهای ثبت فرق میکنن و درنتیجه ممکنه یکی توی یکی از اجراهای اسکریپت 14 دقیقه ازش گذشته باشه و دوباره 15 دقیقه دیگه که کران اجرا میشه، 29 دقیقه اون کالا رزرو شده میمونه.
به نظر من کاربر وقتی میخواد خرید کنه و فاکتور رو ثبت کرد یکی از موجودی انبار کم بشه اگه پرداخت موفق بود که هیچ اگه نبود دوباره یکی اضافه بشه.
یه چیزی که فکر می کنم بد نباشه اینه که موجودی رو قبل از ارسال به بانک یک بار دیگه چک کنیم ( مثلا به عنوان مرحله نهایی) و اگه مشکلی نداشت اون تعداد رو توی جدول رزرو قرار بدیم و از موجودی واقعی کم کنیم و بعد از 15 دقیقه اگه پرداخت نشده بود سر جاش برگردونیم و اگر هم پرداخت شده بود که از جدول رزرو حذف می کنیم...
ولی برای کاربرانی که می خوان خرید کنن و موجودی نداریم و احتمال این هست که مثلا صرف چند دقیقه بعد موجودی اضافه بشه رو از طریق sms و email به کاربر اطلاع بدیم...

اینطوری کاربر اگه چند تا کالا کم داره و اونا توی جدول رزرو هستن و قرار نیست خرید براشون انجام بشه، می تونه توی چند دقیقه آینده خرید اونا رو هم انجام بده


(19-03-1394، 01:11 ق.ظ)ADMIN نوشته: [ -> ]...  ممکنه از این روش یکی سوء استفاده کنه و بیاد تمام محصولات شما رو توی وضعیت Reserved ببره و عملاً فروشگاه شما از کار بیفته تا 15 دقیقه و اگه یه روبات برای اینکار بنویسه، کلاً میتونه همیشه فروشگاه شما رو خالی نشون بده. برای جلوگیری از این مسائل میشه راهکارهایی مثل الزام برای عضویت قبل از خرید (زیاد مناسب برخی فروشگاهها نیست) یا کد امنیتی قبل از پرداخت و... رو قرار داد.

چطور فروشگاه هایی بیشتر منظورتونه؟
کلاً فروشگاههایی که پشتیبانی و کد تخفیف بابت خریدهای قبلی و... ندارن و فقط بخاطر خرید کاربر باهاشون ارتباط داره، سخته مشتری رو متقاعد کنید که ثبت نام کنه.
از اونجایی که ممکنه یه کاربر عمدا بیاد و همه کالا ها رو هر سری بریزه توی سبد کالا و بفرسته برای بانک و در کار سایت اختلال ایجاد کنه بهتره اصلا از این جدول رزرو و ... استفاده نشه
پول از کاربر گرفته بشه و بعد از بازگشت، موجودی ها تنظیم بشن و اگه مشکلی بود پیغام بده و با کاربر هماهنگ کنیم...
با این مورد موافقم. میتونید یه کف موجودی هم بگذارین که اگه موجودی از اون حد کمتر شد، به مدیر ازطریق پیامک یا ایمیل یا هر روش دیگه، اطلاع رسانی بشه که موجودی رو زیاد کنه.
یکاری دیگر هم میشه کرد.

مثلا بیاییم برای کاربر یک فیلد money تعریف کنیم و مبلغ ها را از حساب کاربر کم کنیم. اینطوری کار ها سریع تر پیش میره و هرکسی هر محصولی را بخواهد باید حساب اش را شارژ کند و در کمترین زمان میتونه محصول را خریداری کند و هیچ مشکلی زمانی پیش نمیاد !

درواقع ما اینجا فرایند بانکی را حذف می کنیم و افرادی که سعی دارن محصولات را بلاک کنند دیگر نمیتوانند چرا که باید حسابشان را شارژ کنند !
(22-03-1394، 02:27 ق.ظ)ابوالفضل زیارت بان نوشته: [ -> ]یکاری دیگر هم میشه کرد.

مثلا بیاییم برای کاربر یک فیلد money تعریف کنیم و مبلغ ها را از حساب کاربر کم کنیم.

آخه نمی شه که قبل از هیچ خرید از کاربر پول بگیریم
فروشگاه های در حال حاضر کشور، هیچ کدوم همچین کاری می کنن در حال حاضر؟
میشه انگیزه ایجاد کرد. مثلاً اگه با اعتبارشون خرید کنن، 1 درصد تخفیف میگیرن یا یه همچین چیزی.
نقل قول: آخه نمی شه که قبل از هیچ خرید از کاربر پول بگیریم

مگه شما قبل از خرید کالا پول را از کاربر نمیگیرید ؟ چرا دیگه

این فقط تفاوت اش در این است که اول شارژ حساب

این بهترین روشی است که میشه انجام داد تا از خیلی مشکلات که ممکن است پیش بیاید جلوگیری کنیم.
درضمن شما میتونین درجه اعتبار به مشتریان بدهید تا در صورت نبود حساب کافی بتونن محصول را برای یک هفته رزرو کنن.
صفحات: 1 2 3