امروزه اینترنت، روش زندگی ما و نحوهی تجارت ما را به طور کلی تغییر داده است. تمام چیزهایی که ما به آنها نیاز داریم از قبیل اطلاعات، محصولات، خدمات، منابع، همه و همه تنها نیاز به یکه صفحه کلید و یک کلیک بر روی ماوس دارد. در واقع این راحتی استفاده از اینترنت است که ما را به سوی حضور آنلاین سوق میدهد. اما با توجه به افزایش تعداد شرکتهای اقتصادی و سرمایهگذاری در اینترنت، تنها حضور آنلاین کافی نیست بلکه باید در جهت بهبود سئو (seo) نیز اقداماتی را انجام دهیم.
شما میتوانید برای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو از یک سری روشها، تکنیکها و تدابیر استفاده کنید تا با افزایش رتبه صفحه خود، تعداد بازدیدکنندگان افزایش دهید. به عبارت سادهتر، اگر شما تصمیم دارید تا به راحتی در نتیجه جستجوی کاربران پیدا شوید، قطعا باید، به بهینه سازی وب سایت تجاری خود توجه داشته باشید. در اینجا به پنج دلیل اشاره میکنیم که چرا باید به سئو اهمیت داد:
1- کسب و کارها آنلاین شدهاند
امروزه حدود 93 در صد از مردم که بدنبال محصولات و خدمات مورد نظر خود میباشند، از موتورهای جستجو استفاده میکنند در نتیجهی آن اگر تجارت شما به صورت آنلاین نباشد، شما شانس پیدا شدن خود را توسط سه میلیارد کاربر که روزانه در اینترنت به جستجو میپردازند، از دست خواهید داد.
ساخت وب سایت تنها بخشی از استراتژی کلی طراحی سایت میباشد، جهت گسترش کسب و کار شما در دنیای مجازی، وب سایت شما نیاز دارد که در نتیجه جستجوی کاربران یافته شود، این تمام چیزی است که در معقوله رتبه بندی جستجو باید به آن توجه داشت. در واقع در تجارت تمام سعی بر آن است تا با بکارگیری روشهایی سودمند، رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالابرد و آن را به نقطه یک رساند.
با توجه به حضور حدودا یک میلیارد وب سایت فعال در اینترنت، رقابت برای رتبه بندی جستجو بسیار سخت شدهاست. در حالی که ممکن است رسیدن به عدد یک در رتبهبندی، یک چالش بزرگ محسوب شود، بد نیست به این نکته نیزتوجه داشته باشید که 75 درصد ازجستجوگران اینترنت، به صفحات بعد از صفحه یک مراجعه نمیکنند. در واقع سئو در جهت پیدا شدن وب سایتها نقش بسزایی را ایفا میکند. همچنین در رابطه با دیگر استراتژیهای بازاریابی از قبیل رسانههای اجتماعی و وبلاگ نویسی، سئو ابزاری قدرتمند در جهت بهبود رتبه بندی جستجو محسوب میشود.
2- سئو به عنوان یک استراتژی مقرون به صرفه
در حدود 75 درصد از بازاریابان به مبحث سئو از لحاظ برگشت سرمایه درجهی عالی دادهاند و این بدان جهت است که سئو یکی از مقرون به صرفهترین ابزارها برای تجارت آنلاین و بدست آوردن نتایجی ثابت و موثر میباشد. سئو متناسب با نیازهای تجاری شما و در نظر گرفتن بودجه شما قابل تنظیم است، در نتیجه آن سئو نه تنها مقرون به صرفه است بلکه از نظر مالی بهترین سود را با پایینترین هزینه عرضه میکند.
تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، لینک سازی و دیگر تکنیکهای سئو، به یک اندازه نمیتوانند برای همه کاربردها و رویکردها بکارگرفته شوند. در واقع قبل از پرداختن به آن میبایست تحقیقاتی بر روی مخاطبان خود انجام دهید تا متوجه شوید چگونه استراتژیهای سئو باید طراحی و بکار گرفته شوند.
با توجه به مطالب گفته شده میتوان نتیجه گرفت، سئو یک سرمایهگذاری است که بیش از سود یک سهام بلند مدت را میپردازد. این کار را، به وسیله مورد هدف قراردادن مستقیم، تلاشهای بازاریابیتان به مخاطبان مورد نظرتان انجام میدهد.
3- ایجاد ترافیک با نرخ تبدیل بالا توسط سئو
همانطور که پیشتر بحث شد، سئو شامل فرآیند تحقیق است که این فرآیند بسیار هدفمند و با بررسی جزییات صورت میگیرد. از طریق تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، سئو میتواند بزرگی بازار و تعداد مصرف کنندگان آن را که با آن کلمات کلیدی مشخص به جستجو میپردازند را مشخص کند.
افراد حرفهای در سئو، با یک استدلال رفتاری یکپارچه میتوانند هدف مشخصی که پشت هر کلمه کلیدی میباشد را کشف کنند. با شناخت موفق هدف، پرداختن به نیازها، نگرانیها و مسایل مطرح در مورد مخاطبان موردنظر خود، شما قادر به ایجاد اعتماد و پروفایلی قابل اطمینان خواهید بود که تجارت شما رامطلوبتر خواهد کرد و این به معنی خواهد بود که نرخ بازدیدکنندگان از سایت شما را که تمایل به خرید از آن دارند را افزایش میدهد.
4- بهره بردن از سئو، نقطهی ضعف رقبا
با توجه به آنکه سئو به سرعت روند محبوبیت خود را در سالهای اخیر طی کردهاست اما همچنان شرکتهایی وجود دارند که مبحث سئو را رعایت نکردهاند و یا آنرا بدرستی بکار نبردهاند. صاحبان تجارت باید آگاه باشند که سئو یک تخصص است نه تنها یک تلاش که بتوان به راحتی در طول شبانه روزبه موفقیت در آن دست یافت. استفاده از یک مقیاس یکسان و طراحی حرفهای قطعا بازده بالایی را برای آنها خواهد داشت. با این رویه کسانی که تا به امروز قابلیتهای سئو را باور نکردند و همچنان به استراتژیهای سنتی بازاریابی متوسل شدهاند، در معرض خطر خواهند بود.
Ipsos OTX تحقیقی را در زمینه انجام دادهاست ،در این تحقیق یک نمونه تصادفی با جمعیت 5000 نفر انتخاب و مطالعات بر روی آنها انجام شد. نتیجه مطالعات اینگونه مطرح شده است که 71درصد از این جمعیت که کاربران تلفنهای هوشمند بودند به جستجو در در مورد یک آیتم به خصوص که تبلیغ آن را به صورت آنلاین دیده بودند پرداختهاند. در واقع اگر استراتژی سئو بطور صحیح طراحی شده باشد میتواند کسب و کار شما را در موقعیت داشتن ترافیک بالا از این نتایج جستجوها قراردهد که برای رسیدن به این مفهوم شما نیاز به کسب تخصص در این حوزه دارید.از سویی دیگر بازاریابی با شیوه سنتی در این حوزه بسیار گسترده است، پیام رسانی در بازاری که حتی علاقه ای به محصولات و خدمات شما نشان نمی دهد، بسیار پراکنده و فیلتر شده است .
5- تکامل پیوسته سئو و ایجاد فرصتهای بیشتر
از منظری دیگر، سئو یک فرآیندی پویا است به این معنی که سئو به محض آن که کسب و کار گسترش یابد، توسعه خواهد یافت. در صورتی که هر کدام از تکنیکها و یا روشها ممکن است به سختی دستخوش تغییرات قرار گیرند، اما کاربرد و عملکرد آنها با توجه به نیاز ها و اراده بازار تکامل پیدا خواهد کرد. چیزی که باعث میشود سئو به این خوبی رفتار کند، این است که به بازار احترام میگذارد و نسبت به غیر قابل اعتماد بودن آن و غیرقابل پیش بینی بودن آن، آگاهی کامل دارد. تجارت از انسانها تشکیل شده که دارای احساسات هستند و در برابر عوامل، تاثیر پذیریهای متفاوتی را از خود نشان میدهند. سلیقهها، ترجیحها و الگوهای تقاضای آنها همیشه در معرض تغییر خواهد بود.
در این راستا، وب سایت شما و بازاریابی آنلاین باید بصورت پویا باقی بمانند. در واقع در دنیای مجازی که مداوم در حال تغییر و گسترش است نمیتواند بصورت ایستا باشد. سئو نیز باید به طور مداوم مورد بررسی و تحلیل قرارگیرد واصلاحات مناسب در آن ایجاد شود تا بتواند نسبت به تغییرات بازار، عکسالعملی مناسب را انجام دهد. همانطور که دنیا به سرمایه گذاری بر روی توانایی ها و فرصت های اینترنتی ادامه می دهد، ارزش و اهمیت سئو پیوسته افزایش پیدا می کند.
منبع:طراحی وب سایت ستروکیت
شما میتوانید برای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو از یک سری روشها، تکنیکها و تدابیر استفاده کنید تا با افزایش رتبه صفحه خود، تعداد بازدیدکنندگان افزایش دهید. به عبارت سادهتر، اگر شما تصمیم دارید تا به راحتی در نتیجه جستجوی کاربران پیدا شوید، قطعا باید، به بهینه سازی وب سایت تجاری خود توجه داشته باشید. در اینجا به پنج دلیل اشاره میکنیم که چرا باید به سئو اهمیت داد:
1- کسب و کارها آنلاین شدهاند
امروزه حدود 93 در صد از مردم که بدنبال محصولات و خدمات مورد نظر خود میباشند، از موتورهای جستجو استفاده میکنند در نتیجهی آن اگر تجارت شما به صورت آنلاین نباشد، شما شانس پیدا شدن خود را توسط سه میلیارد کاربر که روزانه در اینترنت به جستجو میپردازند، از دست خواهید داد.
ساخت وب سایت تنها بخشی از استراتژی کلی طراحی سایت میباشد، جهت گسترش کسب و کار شما در دنیای مجازی، وب سایت شما نیاز دارد که در نتیجه جستجوی کاربران یافته شود، این تمام چیزی است که در معقوله رتبه بندی جستجو باید به آن توجه داشت. در واقع در تجارت تمام سعی بر آن است تا با بکارگیری روشهایی سودمند، رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالابرد و آن را به نقطه یک رساند.
با توجه به حضور حدودا یک میلیارد وب سایت فعال در اینترنت، رقابت برای رتبه بندی جستجو بسیار سخت شدهاست. در حالی که ممکن است رسیدن به عدد یک در رتبهبندی، یک چالش بزرگ محسوب شود، بد نیست به این نکته نیزتوجه داشته باشید که 75 درصد ازجستجوگران اینترنت، به صفحات بعد از صفحه یک مراجعه نمیکنند. در واقع سئو در جهت پیدا شدن وب سایتها نقش بسزایی را ایفا میکند. همچنین در رابطه با دیگر استراتژیهای بازاریابی از قبیل رسانههای اجتماعی و وبلاگ نویسی، سئو ابزاری قدرتمند در جهت بهبود رتبه بندی جستجو محسوب میشود.
2- سئو به عنوان یک استراتژی مقرون به صرفه
در حدود 75 درصد از بازاریابان به مبحث سئو از لحاظ برگشت سرمایه درجهی عالی دادهاند و این بدان جهت است که سئو یکی از مقرون به صرفهترین ابزارها برای تجارت آنلاین و بدست آوردن نتایجی ثابت و موثر میباشد. سئو متناسب با نیازهای تجاری شما و در نظر گرفتن بودجه شما قابل تنظیم است، در نتیجه آن سئو نه تنها مقرون به صرفه است بلکه از نظر مالی بهترین سود را با پایینترین هزینه عرضه میکند.
تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، لینک سازی و دیگر تکنیکهای سئو، به یک اندازه نمیتوانند برای همه کاربردها و رویکردها بکارگرفته شوند. در واقع قبل از پرداختن به آن میبایست تحقیقاتی بر روی مخاطبان خود انجام دهید تا متوجه شوید چگونه استراتژیهای سئو باید طراحی و بکار گرفته شوند.
با توجه به مطالب گفته شده میتوان نتیجه گرفت، سئو یک سرمایهگذاری است که بیش از سود یک سهام بلند مدت را میپردازد. این کار را، به وسیله مورد هدف قراردادن مستقیم، تلاشهای بازاریابیتان به مخاطبان مورد نظرتان انجام میدهد.
3- ایجاد ترافیک با نرخ تبدیل بالا توسط سئو
همانطور که پیشتر بحث شد، سئو شامل فرآیند تحقیق است که این فرآیند بسیار هدفمند و با بررسی جزییات صورت میگیرد. از طریق تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، سئو میتواند بزرگی بازار و تعداد مصرف کنندگان آن را که با آن کلمات کلیدی مشخص به جستجو میپردازند را مشخص کند.
افراد حرفهای در سئو، با یک استدلال رفتاری یکپارچه میتوانند هدف مشخصی که پشت هر کلمه کلیدی میباشد را کشف کنند. با شناخت موفق هدف، پرداختن به نیازها، نگرانیها و مسایل مطرح در مورد مخاطبان موردنظر خود، شما قادر به ایجاد اعتماد و پروفایلی قابل اطمینان خواهید بود که تجارت شما رامطلوبتر خواهد کرد و این به معنی خواهد بود که نرخ بازدیدکنندگان از سایت شما را که تمایل به خرید از آن دارند را افزایش میدهد.
4- بهره بردن از سئو، نقطهی ضعف رقبا
با توجه به آنکه سئو به سرعت روند محبوبیت خود را در سالهای اخیر طی کردهاست اما همچنان شرکتهایی وجود دارند که مبحث سئو را رعایت نکردهاند و یا آنرا بدرستی بکار نبردهاند. صاحبان تجارت باید آگاه باشند که سئو یک تخصص است نه تنها یک تلاش که بتوان به راحتی در طول شبانه روزبه موفقیت در آن دست یافت. استفاده از یک مقیاس یکسان و طراحی حرفهای قطعا بازده بالایی را برای آنها خواهد داشت. با این رویه کسانی که تا به امروز قابلیتهای سئو را باور نکردند و همچنان به استراتژیهای سنتی بازاریابی متوسل شدهاند، در معرض خطر خواهند بود.
Ipsos OTX تحقیقی را در زمینه انجام دادهاست ،در این تحقیق یک نمونه تصادفی با جمعیت 5000 نفر انتخاب و مطالعات بر روی آنها انجام شد. نتیجه مطالعات اینگونه مطرح شده است که 71درصد از این جمعیت که کاربران تلفنهای هوشمند بودند به جستجو در در مورد یک آیتم به خصوص که تبلیغ آن را به صورت آنلاین دیده بودند پرداختهاند. در واقع اگر استراتژی سئو بطور صحیح طراحی شده باشد میتواند کسب و کار شما را در موقعیت داشتن ترافیک بالا از این نتایج جستجوها قراردهد که برای رسیدن به این مفهوم شما نیاز به کسب تخصص در این حوزه دارید.از سویی دیگر بازاریابی با شیوه سنتی در این حوزه بسیار گسترده است، پیام رسانی در بازاری که حتی علاقه ای به محصولات و خدمات شما نشان نمی دهد، بسیار پراکنده و فیلتر شده است .
5- تکامل پیوسته سئو و ایجاد فرصتهای بیشتر
از منظری دیگر، سئو یک فرآیندی پویا است به این معنی که سئو به محض آن که کسب و کار گسترش یابد، توسعه خواهد یافت. در صورتی که هر کدام از تکنیکها و یا روشها ممکن است به سختی دستخوش تغییرات قرار گیرند، اما کاربرد و عملکرد آنها با توجه به نیاز ها و اراده بازار تکامل پیدا خواهد کرد. چیزی که باعث میشود سئو به این خوبی رفتار کند، این است که به بازار احترام میگذارد و نسبت به غیر قابل اعتماد بودن آن و غیرقابل پیش بینی بودن آن، آگاهی کامل دارد. تجارت از انسانها تشکیل شده که دارای احساسات هستند و در برابر عوامل، تاثیر پذیریهای متفاوتی را از خود نشان میدهند. سلیقهها، ترجیحها و الگوهای تقاضای آنها همیشه در معرض تغییر خواهد بود.
در این راستا، وب سایت شما و بازاریابی آنلاین باید بصورت پویا باقی بمانند. در واقع در دنیای مجازی که مداوم در حال تغییر و گسترش است نمیتواند بصورت ایستا باشد. سئو نیز باید به طور مداوم مورد بررسی و تحلیل قرارگیرد واصلاحات مناسب در آن ایجاد شود تا بتواند نسبت به تغییرات بازار، عکسالعملی مناسب را انجام دهد. همانطور که دنیا به سرمایه گذاری بر روی توانایی ها و فرصت های اینترنتی ادامه می دهد، ارزش و اهمیت سئو پیوسته افزایش پیدا می کند.
منبع:طراحی وب سایت ستروکیت