طراحی مهمترین و کلیدیترین عامل موفقیت است. اغلب مردم بهاشتباه باور دارند که طراحیهای سئو سفید خیلی کارآمد نیست. موتورهای جستجوی استاندارد بهترین راه برای فهمیدن اهمیت طراحی خوب برای کاربران است.
بهینهسازی طراحی وب سایت شما از نظر سئو :
کیفیت محتویات مهم است اما تنها بخش از استراتژی بهینهسازی شما نباید باشد.
نکاتی برای کاربر و هدایتگر و ساختارگرایی :
با طراح وب مشورت کنید و یک گروه برای تمرکز روی ساخت وبسایت تشکیل دهید.
محتویات را با ارتباط و منوی توصیفی گروهبندی کنید. این امر به کاربران کمک میکند تا راحتتر به اطلاعات دست پیدا کنند.
از لینکهای متنی برای پشتیبانی از هدایتگر و مطالب سایت استفاده کنید.
از هدایتگر Breadcrumb (خردهنان) در وب سایتتان برای راحتی کار کاربران استفاده کنید.
صفحه اصلی خود را انتخاب کنید و اطلاعات لازم را در آن قرار دهید.
بالای صفحه اصلی لوگو و پیام اصلی و هدایتگر سایت را قرار دهید.
الگوی وبسایت خود را خیلی عوض نکنید.
از اسکرول افقی در سایت استفاده نکنید.
سرعت برگزاری صفحه وب سایتتان را با روشهای مختلف افزایش دهید.
از راهنمای وب مستر گوگل استفاده کنید.
از تصاویر غیرضروری در صفحه خود استفاده نکنید.
بهینهسازی محتویات:
از متنهای خیلی طولانی در صفحه استفاده نکنید زیرا باعث کاهش رتبه صفحه شما خواهد شد. میتوانید برای این مسئله از آنالیزور کلیدواژه استفاده کنید.
از عنوانهای HTML استفاده کنید که شامل توصیف و سودمندی موتورهای جستجو میشود.
از تصاویر مرتبط و مناسب در صفحهتان استفاده کنید.
اگر میخواهید متن شما سریعتر لود شود به آن تصویر اضافه نکنید.
طراحی وب سایت و عنوانهای بازاریابی :
از رابطه مستقیم برای برقراری ارتباط با کاربران استفاده کنید.
درک مکالمات را برای کاربران هرچه بیشتر ساده کنید.
با استفاده از مطالب پربار و معتبر به وبسایت خود ارزش و اعتبار ببخشید.
مطلب و محتویات قابل اشتراکگذاری در سایت قرار دهید.
از تصاویر پویا و توصیفی استفاده کنید.
همیشه در وب سایت چندملیتی از قابلیتهای چندزبانه بهویژه زبان انگلیسی نیز استفاده کنید.
مطمئن شوید که جای اضافی برای بنرهای تبلیغاتی در سایت دارید.
از اطلاعات مرتبط برای کمک به کاربران و پیشنهادها به آنان استفاده کنید.
یک طراحی کاربرپسند و جذاب در کسب رتبههای بهتر و جذب لینکهای معتبر مفید میباشد.
جنبه های تکنیکی و فنی وبسایت SEO-friendly :
از طراحی سایتهای بر پایه فلش بهصورت کامل خودداری کنید. بهجای آن میتوانید از برخی افزونههای JavaScript یا jquery برای اعمال برخی افکتهای لازم استفاده کنید.
از فلش برای هدایتگر استفاده نکنید.
از جاوا اسکریپت و ای جکس (Ajax) استفاده نکنید چون استفاده از آنها لزومی ندارد و موبایلها نیز با جاوا اسکریپت مشکلدارند.
اطمینان حاصل کنید که طراحی وبسایت شما مطابق با استاندارد رزولوشن صفحهنمایشها باشد. بهطورمعمول شما باید طراحی وبسایت خود را برای اندازه ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیادهسازی کنید. همچنین میتوانید از اطلاعات Google Analytics برای دریافتن اینکه بیشترین رزولوشن مورداستفاده کاربران چه چیزی است استفاده کنید.
مرورگرهای مختلف را آزمایش کنید تا مطمئن شوید رندرینگ طراحی وبسایت شما مناسب بوده و در اجراشدن در مرورگرهای مختلف ایرادی ندارد.
برای اینکه محتوای سایت شما توسط روباتهای Spider موتورهای جستجو بازبینی شوند، افزونههای فلش و دیگر پلاگین ها را غیرفعال کنید. بهجای آنها میتوانید از ابزار Spider View و ابزار Web SEO Analysis بهرهمند شوید.
درنهایت باید گفت که فراموش نکنید تواناییهایی که برای رضایت کاربر نیاز دارید فقط به کیفیت خوب محتویات موتور جستجو مربوط نمیشود. بلکه یک طراحی مناسب هم به همان اندازه تأثیرگذار خواهد بود.
بهینهسازی طراحی وب سایت شما از نظر سئو :
کیفیت محتویات مهم است اما تنها بخش از استراتژی بهینهسازی شما نباید باشد.
نکاتی برای کاربر و هدایتگر و ساختارگرایی :
با طراح وب مشورت کنید و یک گروه برای تمرکز روی ساخت وبسایت تشکیل دهید.
محتویات را با ارتباط و منوی توصیفی گروهبندی کنید. این امر به کاربران کمک میکند تا راحتتر به اطلاعات دست پیدا کنند.
از لینکهای متنی برای پشتیبانی از هدایتگر و مطالب سایت استفاده کنید.
از هدایتگر Breadcrumb (خردهنان) در وب سایتتان برای راحتی کار کاربران استفاده کنید.
صفحه اصلی خود را انتخاب کنید و اطلاعات لازم را در آن قرار دهید.
بالای صفحه اصلی لوگو و پیام اصلی و هدایتگر سایت را قرار دهید.
الگوی وبسایت خود را خیلی عوض نکنید.
از اسکرول افقی در سایت استفاده نکنید.
سرعت برگزاری صفحه وب سایتتان را با روشهای مختلف افزایش دهید.
از راهنمای وب مستر گوگل استفاده کنید.
از تصاویر غیرضروری در صفحه خود استفاده نکنید.
بهینهسازی محتویات:
از متنهای خیلی طولانی در صفحه استفاده نکنید زیرا باعث کاهش رتبه صفحه شما خواهد شد. میتوانید برای این مسئله از آنالیزور کلیدواژه استفاده کنید.
از عنوانهای HTML استفاده کنید که شامل توصیف و سودمندی موتورهای جستجو میشود.
از تصاویر مرتبط و مناسب در صفحهتان استفاده کنید.
اگر میخواهید متن شما سریعتر لود شود به آن تصویر اضافه نکنید.
طراحی وب سایت و عنوانهای بازاریابی :
از رابطه مستقیم برای برقراری ارتباط با کاربران استفاده کنید.
درک مکالمات را برای کاربران هرچه بیشتر ساده کنید.
با استفاده از مطالب پربار و معتبر به وبسایت خود ارزش و اعتبار ببخشید.
مطلب و محتویات قابل اشتراکگذاری در سایت قرار دهید.
از تصاویر پویا و توصیفی استفاده کنید.
همیشه در وب سایت چندملیتی از قابلیتهای چندزبانه بهویژه زبان انگلیسی نیز استفاده کنید.
مطمئن شوید که جای اضافی برای بنرهای تبلیغاتی در سایت دارید.
از اطلاعات مرتبط برای کمک به کاربران و پیشنهادها به آنان استفاده کنید.
یک طراحی کاربرپسند و جذاب در کسب رتبههای بهتر و جذب لینکهای معتبر مفید میباشد.
جنبه های تکنیکی و فنی وبسایت SEO-friendly :
از طراحی سایتهای بر پایه فلش بهصورت کامل خودداری کنید. بهجای آن میتوانید از برخی افزونههای JavaScript یا jquery برای اعمال برخی افکتهای لازم استفاده کنید.
از فلش برای هدایتگر استفاده نکنید.
از جاوا اسکریپت و ای جکس (Ajax) استفاده نکنید چون استفاده از آنها لزومی ندارد و موبایلها نیز با جاوا اسکریپت مشکلدارند.
اطمینان حاصل کنید که طراحی وبسایت شما مطابق با استاندارد رزولوشن صفحهنمایشها باشد. بهطورمعمول شما باید طراحی وبسایت خود را برای اندازه ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیادهسازی کنید. همچنین میتوانید از اطلاعات Google Analytics برای دریافتن اینکه بیشترین رزولوشن مورداستفاده کاربران چه چیزی است استفاده کنید.
مرورگرهای مختلف را آزمایش کنید تا مطمئن شوید رندرینگ طراحی وبسایت شما مناسب بوده و در اجراشدن در مرورگرهای مختلف ایرادی ندارد.
برای اینکه محتوای سایت شما توسط روباتهای Spider موتورهای جستجو بازبینی شوند، افزونههای فلش و دیگر پلاگین ها را غیرفعال کنید. بهجای آنها میتوانید از ابزار Spider View و ابزار Web SEO Analysis بهرهمند شوید.
درنهایت باید گفت که فراموش نکنید تواناییهایی که برای رضایت کاربر نیاز دارید فقط به کیفیت خوب محتویات موتور جستجو مربوط نمیشود. بلکه یک طراحی مناسب هم به همان اندازه تأثیرگذار خواهد بود.