رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
در بازاریابی شبکه های اجتماعی چگونه از هشتگ استفاده کنیم؟
#1
با محبوبیت استفاده از هشتگ ها (hashtag) در میان شبکه های اجتماعی و کمرنگ شدن نقش کلمات کلیدی به عنوان ملاک اصلی رتبه بندی گوگل، اکنون فرصت خوبی است که اگر کسب و کار خود را وارد دنیای آنلاین کرده اید از این ویژگی به نفع خود و به طور مفید بهره ببرید. هرچند برخی معتقد هستند که هشتگ روزی به طور کامل جایگزین کلمات کلیدی در رتبه بندی می شود اما فکر نمی کنم فعلا چنین چیزی رخ دهد.با این حال در اینجا به برخی از نکات مفید جهت استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی اشاره می کنیم.
 
تشابه هشتگ با کلمه کلیدی
• سازماندهی موضوعات
همینطور که کلمات کلیدی در موتورهای جستجو باعث نمایش یک دسته و یک موضوع مرتبط با کی ورد وارد شده می شوند ، هشتگ نیز در شبکه های اجتماعی موضوعات و پست های مرتبط و مورد نظر را نمایش می دهد.
• خلاصه و توضیحات
با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظرتان در موتور های جستجو به برخی از جزئیات در رابطه با آن دست پیدا می کنید. هشتگ ها نیز خلاصه ای از یک پست مرتبط با موضوع دلخواه تان را نمایش می دهند.
• دیده شدن
کلمات کلیدی باعث نمایش موضوعات مرتبط با آنچه که کاربر جستجو کرده است می شود و این برای کسب بازدید و ترافیک از طریق موتورهای جستجو است. هشتگ ها نیز در شبکه های اجتماعی چنین وظیفه ای دارند و به طرفداران یک موضوع خاص کمک می کنند تا به اطلاعات،هدف، و کاربر مورد نظر دست پیدا کنند و این یعنی دیده شدن !
• تحقیق و آنالیز
در بازاریابی اینترنتی مهم ترین بخش آنالیز کلمات کلیدی (KWA) است که در واقع کی ورد های سودمند و مناسب کسب و کار مشخص می شود. در شبکه های اجتماعی این هشتگ ها هستند که در آنالیز و تجزیه و تحلیل موضوع ،اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان می گذارند.مانند میزان استفاده از یک هشتگ مرتبط با کسب و کار شما.
مزایای استفاده از هشتگ در کنار SEO
• بهره وری زمانی
حتما می دانید seo پروسه ای زمان بر و مداوم است و این یعنی برای دریافت نتیجه باید کمی صبر داشته باشید. اما با استفاده مناسب از Hashtag  قادر هستید خیلی سریع  پست خود را در معرض دید قرار دهید و علاوه بر آن با لینک دادن به مطالب می توانید ترافیک و افزایش رتبه را داشته باشید. اگر چه هشتگ سرعت خوبی در گسترش و معرفی پست و کسب ترافیک دارد اما عمر آن نسبت به سئو بسیار کوتاه تر است به همین دلیل ترکیب هردو می تواند تلاش های شما را دارای نتایج پایدار کند.
• ایجاد ارتباط
کلمات کلیدی حکم راهنمای کاربران در نتایج موتورهای جستجو را دارند که آنها را به سایت مناسب هدایت می کنند و پس از آن این محتوای مناسب است که بین شما و کاربر رابطه بر قرار می کند. اما هشتگ در واقع یک مکالمه بین برند و مصرف کننده است.یک کمپین هشتگ موفق می تواند ارتباط بین شرکت و مخاطبین را شکل دهد و مصرف کننده را تشویق به گسترش کلمه مورد نظر کند که به آن بازاریابی ویروسی می گوییم.
• اشتراک گذاری
همینطور که گفتم با استفاده درست از هشتگ می توانید یک بازاریابی ویروسی را شکل دهید البته این کار آسانی نیست. گاهی اشتراک گذاری از کنترل خارج می شود و نتایج بازاریابی، معکوس می شود.
برای مثال کمپین هشتگ مارکتینگ McDstories# که قرار بود جهت اشتراک گذاری لحظات خوش مشتری ها در مجموعه فست فود های مک دونالد را در توییتر پوشش دهد تبدیل به یک هشتگ رنت شد که کاربران تجارب منفی مانند اضافه وزن، مسمویت های غذایی را با آن به اشتراک می گذاشتند. این یک فاجعه برای مک دونالد بود!
اما با یک پلن درست وحسابی می توانید مانند بسیاری از شرکت ها یک بازاریابی موفق را تجربه کنید. برای مثال Oreo با هشتگ DailyTwist# توانست بیش از ۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰ بازدید و افزایش %۲۸۰ اشتراک گذاری در فیسبوک و۲۳۱ میلیون نشانه گذاری بر روی دیگر رسانه های خود دریافت کند.
نتیجه گیری کلی: هشتگ یک راه ارزان و زود بازده برای بازاریابی محصولات خاص به شمار می آید به شرطی که به آن اهمیت دهید و با برنامه پیش بروید.
پاسخ
تشکر شده توسط:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان