در فرآیند سئو و بهینه سازی وب سایت عوامل بسیاری مهم و تاثیر گذار می باشند . در میان این عوامل ، bold نمودن تاثیر چشم گیری در سئو سایت دارد . به عبارت دیگر ، با بلد نمودن ، کلمه مورد نظر تان به عنوان کلمه ای مهم در گوگل و موتور های جستجو شناخته می شود . برخی از سئو کاران معتقدند که می بایست تنها لینک های موجود در متن را bold نمود و برخی دیگر معتقدند که می بایست به فاصله هر صد کلمه از تگ bold استفاده نمود ، برخی دیگر استفاده از آن را مناسب نمی دانند و... اما بهترین روش برای به کار بردن این عنصر در بهینه سازی سایت به چه صورت است؟
تگ bold :
از فرآیند بلد کردن برای لینک هایی که مهم می باشند و می خواهند خزنده های موتور های جستجوگر و مخاطبین بیشتر متوجه آن شوند استفاده می گردد . البته زیاده روی در استفاده از این عامل نیز می تواند در سئو وب سایت تان تاثیری منفی به جای بگذارد ، از این رو تنها در موارد خاص از این تکنیک استفاده کنید .
تگ strong :
از تگ strong در مواقعی که می خواهند سئو سایت قوی تری داشته باشند ، استفاده می شود . در این تگ متن مورد نظر میان دو تگ باز و بسته جای خواهد گرفت . در برنامه نویسی وب سایت ها برای اطمینان بیشتر از سازگاری با مرورگر های جدید در آینده از تگ strong استفاده می گردد . تگ bold به تدریج در نسخه های جدید XHTML و HTML از دور خارج خواهد شد . در واقع تگ strong دارای کاربردی همانند تگ bold می باشد با این تفاوت که در تگ strong اهمیت یک متن به گوگل و موتور های جستجوگر نشان داده می شود .
تفاوت bold کردن در html و css:
طبق دستورات زبان برنامه نویسی HTML دو راه برای بلد نمودن یک عبارت وجود دارد . شاید این دو روش در ظاهر با یکدیگر تفاوتی نداشته باشند اما طبق نظر کارشناسان سئو تفاوت هایی میان این دو راه موجود می باشد . تگ strong بیانگر تفاوت حالت منتطقی می باشد اما تگ bold بیانگر حالت فیزیکی می باشد هم چنین تگ bold تنها از نظر بصری ، متن را متفاوت نشان می دهد .