رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نقش صفحه تماس با ما در فروشگاه ساز
#1
[عکس: 380.jpg]

نقش صفحه تماس با ما در فروشگاه ساز

در طراحی فروشگاه ساز صفحه "تماس با ما" نظیر صفحه درباره شرکت و فروشگاه ساز نقش کلیدی دارد. در واقع صفحه تماس با ما باید مهمترین صفحه یک سایت فروشگاهی را تشکیل بدهد. 

کلیدی بودن مطالب و ارتباط مستمی مشتری های محصولات شما به صورت آنلاین با شما و شیوه های ارتباطی به اندازه ای است که حتی اگر همه صفحه های سایت، شما را به رسیدن به منظورتان یاری کنند، اما اطلاعات ارتباطی، ضعف داشته باشد و کاربران و استفاده کنندگان از خدمات و کالاهای شما نتوانند به آسانی با شما در ارتباط باشند، شما دیگر نزد کاربران اعتباری نخواهید داشت و نخواهید توانست محصول یا خدمات فروشگاه ساز خود را به فروش برسانید. پس اعتبار شما و طراحی سایت تان منوط به داشتن اطلاعات معتبر و درست در صفحه تماس با ما می باشد. 

[عکس: The-role-of-the-Contact-Us-page-Site-design%20(1).jpg]

دسترسی راحت به صفحه تماس با ما در فروشگاه ساز


مخاطبان و کاربران سایت شما بایست به آسانی لینک صفحه تماس با ما، را در سایت ببینند و زود پیدا کنند. این لینک باییست در همه صفحه های سایت دیده شود هرگز کاربران را برای به یافتن اطلاعات ارتباطی تان مجبور به جستجو نکنید، این داده ها بایست خیلی آسان برای کاربران قابل دسترسی باشد.

 

راه های ارتباطی گوناگون در فروشگاه ساز

کسب و کارهای بزرگ در طراحی سایت تان بایست داده های ارتباطی هر قسمت را در خود داشته باشد. نظر بخش های خدمات مشتریان، ساپورت و پشتیبانی فناوری، پرسش ها، اطلاعات جامع، عضویت، فروشگاه اینترنتی و نظایر اینها. همینطور بایست اطلاعات ارتباطی اشخاص ویژه نظیر مدیر عامل، روابط عمومی و اشخاصی که لازم است با آنها در ارتباط بود در فهرست این اطلاعات موجود باشند. 

[عکس: The-role-of-the-Contact-Us-page-Site-design%20(1).png]

در فروشگاه ساز تبلیغات و بازاریابی ممنوع

در طراحی سایت تان در بخش ارتباط با ما به هیچوجه تبلیغ و بازاریابی نکنید. این بخش بایست خالی از هر نوع تبلیغاتی باشد، این صفحه بایست همه توجه و فوکوس کاربران و بازدیدکنندگان  را به اطلاعات ارتباطی داخل آن منحصر کند.

 

شاکله فرم ارتباطی فروشگاه ساز

فرم ارتباطی شما دست کم بایست مطلبهای مهم را در خود داشته باشد. به هیچوجه نبایست صفحه تماس با ما را با اطلاعات غیر لازم و زاید پر نمایید، این صفحه هر چقدر ساده تر طراحی شود و اطلاعات آن دقیق تر باشد برای شما سودمند خواهد بود. 

[عکس: The-role-of-the-Contact-Us-page-Site-design%20(2).jpg]

مطلب هایی را در این صفحه بنویسید که مشتری ها و کاربران سایت به آن احتیاج دارند و دربرگیرنده گزینه های مهم باشد. این کار منجر به آن می شود تا صفحه تماس با ما در سایت تان به شکل  سودمند و خوب و کارآمدتری با مخاطبان و کاربران ارتباط برقرار کند.

موردهای گفته شده در بالا به شما در کار فروشگاه ساز و همچنین در ارتباط خوب و مناسب با مشتریان کمک خواهد کرد.



علاوه بر موارد فوق به نکته مهم دیگری نیز بایست توجه ویژه ای داشته باشید و آن طراحی سایت موبایل یا همان هماهنگ کردن طراحی سایت در همه دستگاه های ارتباطی است. طراحی رسپانسیو به شما کمک می کند تا مشتری های تان را در هر زمانی و در هر مکانی با هر ابزار ورودی که با استفاده از آن به سایت شما می آیند حفظ کنید و رضایت آنها را به سمت پرتال ساز خودتان جلب نمایید.

 

طراحی رسپانسیو  یا سایت موبایل جداگانه؟

فقط در دو سال اخیر وب‌گردی کاربرها با وسایل همراه مانند موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها پنج برابر شده و هر روز هم بر گستره این می باشدفاده افزوده می شود. بالا رفتن تعداد کاربران موبایل به ما می گوید که باید به فکر آنجا هم باشیم چرا که رفته رفته بیشتر کاربران از طریق این موبایل ها و وسایل همراه به سایت ها سر خواهند زد. در این متن قصد داریم تفاوت های سایت رسپانسیو و سایت جداگانه برای موبایل را با هم ارزیابی کنم و بدانیم که چرا سایت واکنشگرا یا رسپانسیو از یک سایت جداگانه برای موبایلها بهتر و خوبتر می باشد. 

[عکس: responsive-design.png]

سایت جداگانه برای موبایل در فروشگاه ساز

نخست مروری داشته باشیم به اینکه منظور از سایت جداگانه برای موبایل چه چیزی است و طراحی واکنشگرا به چه صورتی می باشد. سایت جداگانه برای موبایل به چه معنی می باشد؟ ورژن سبک‌تر شده و بهینه شده برای موبایل ها می باشد که نمای ظاهری آن و ساختارش با سایت اصلی تان فرق دارد و اغلب زمانها به صورت portalsaz.com/mobile و یا m.portalsaz.com می باشد. طراحی رسپانسیو چه چیزی است؟ به زبان خیلی ساده طراحی رسپانسیو یا واکنشگر به گونه ای طراحی گفته می‌شود که سایت ابعادش را با توجه به امکانات کاربر عوض می‌کند، اگر شما با موبایل، تبلت و رایانه تان یا مانیتورهای گوناگون وارد یک سایت می شوید؛ طراحی آن عوض نمی‌شود، ولی سایت خودش را با ابعاد صفحه نمایشگرتان منطبق می کند. 

 

مقایسه طراحی رسپانسیو و سایت جداگانه برای موبایل در فروشگاه ساز

مقایسه میان طراحی رسپانسیو و سایت جداگانه برای موبایل، یک کد HTML دارد و بر روی یک نشانی میزبانی می‌شود. این به این معنی می باشد که موتور گوگل به آسانی می‌تواند سایت را کراول نماید، صفحه ها را ایندکس کند و آنها را آسانتر گروه بندی نماید. برای اطلاعات زیاد در این باره توصیه می شود، صفحه Why responsive design از گوگل را مطالعه کنید. 

سایت موبایل، هزینه و زمان زیادی را می خواهد. برای بوجود آوردن کوچک‌ترین تغییرات بایست در سایت اصلی نیز آنها را اجر نمایید و همچنین در سایت موبایل نیز اجرا کنید! بیشتر از این می‌توانید وقت تان را هدر دهید؟ در واقع از نظر بهینه سازی سایت نیز سایت موبایل یک سایت جداگانه شمرده می‌شود و باعث می‌شود اعتبار و قدرت‌ لینک‌ها از بین برود.

مدیریت آسانتر، پیشنهاد شده از طریق گوگل و به وجود آوردن تجربه مناسب برای استفاده کنندگان و مخاطبان شما اصلی ترین دلیل هایی هستند که می‌توانید با توسل به آنها، سایت خود را رسپانسیو طراحی نمایید. 

[عکس: responsive-design-vs-Mobile-apps.png]

«طراحی ریسپانسیو به طور خلاصه به این معنی است که یک طراحی برای تمام امکانات داشته باشید.»

با این کار طراحی سایت شما طوری خواهد بود که در صفحه های گوناگون و امکانات مختلف سایت به درستی نشان داده می شود، به عنوان نمونه هنگامی که شما بوسیله موبایل یا تبلت سایت را می بینید ساختار ظاهری سایت طوری تغییر می یابد که توانایی پیمایش سایت در این امکانات به آسانی فراهم گردد. از سویی در نمایشگرهایی با  رزولوشن بالا هم سایت به نوعی مناسب نشان داده می شود و به تعبیر بهتر مخاطبان و استفاده کنندگان با هر وسیله ای سایت شما را می توانند ببینند و  از محتوا و ظاهر سایت تان نهایت استفاده را ببرند.

 

نکته های مهم درباره مطابقت طراحی سایت با تلفن همراه

کارشناسان بازاریابی معتقدند که حدود نصفی از کسب و کارها بدون سایت بهینه سازی شده در جهت موبایل می باشند. از آنجایی که رقیب های سرسختی در فضای آنلاین وجود دارند سایت تان اگر در جهت تلفن همراه بهینه نشده باشد بازار ناشی از این عرصه را به رقیب ها واگذار خواهید کرد. 

اولین نکته: نقش محتوا در جهت داشتن یک طراحی سایت موبایل مناسب 

بسیاری از بازدید کنندگان سایت تان وقتی وارد سایت شما می شوند با محتواهای خوب و مناسبی مواجه شوند. در طراحی سایت در جهت تلفن همراه محتوا بایست در نقطه توجه اصلی شما قرار بگیرد. بنابراین آز آنجا که نقش آن در طراحی تلفن همراه محتوا مهم است بایست بدون حاشیه پردازی ها صورت گیرد و سرراست مخاطب را به قسمت موردنظر راهنمایی کند. 

دومین نکته:  همه چیز بایست قابل دستیابی باشد 

تمامی صفحه های سایت شما بایست قابل دستیابی سریع و آسان باشد. اطمینان حاصل کنید که مخاطبان موتلفن همراه دسترسی راحتی به محتواهای سایت تان دارند. اگر اینگونه نباشد به یقین آنها از سایت شما مایوس خواهند شد. طراحی سایت در حهت تلفن همراه بایست طوری بهینه سازی شود که همه محتوای قابلل دسترسی از طریق دسکتاپ در تلفن همراه هم دیده شود.

سومین نکته: محدودیت منوی سایت 

شما محتاج دیدگاهی هستید که همه محتوای سایت تان را قابل دسترسی کند. ولی سطح هایی از منو برای عنوان  سایت مناسب نیستند پیشنهاد می گردد بیش از سه سطح منو و اگر نشد  پنج یا شش سطح را در طراحی سایت برای منو در نظر نگیرید.

چهارمین نکته:  گزینش اندازه مفید برای دکمه ها 

در نسخه دسکتاپ چندین دکمه به همراه هم قرار دارند و به صورت مناسبی در کنار هم چیده شده اند در طراحی تلفن همراه هم شبیه به آن عمل شده است اما تفاوتی که وجود دارد در لمسی بودن دکمه های تلفن همراه و ریز بودن آنهاست پس بایست این نکته را در نظر بگیرید که مخاطب احتمال اشتباه را دارد و اندازه و نوع فونت و دکمه ها را طوری در طراحی سایت موبایل بچینید که این اشتباهات کمتر شود و در آنها دقت لازم را به خرج بدهید. 

پنجمین نکته: مرتب کردن فایل های چند رسانه ای 

زیبایی فروشگاه ساز خیلی اهمیت دارد و نمایش درست فاکتورهای چند رسانه ای در مرورگرهای تلفن همراه مسلما بر زیبایی طراحی سایت شما اضافه خواهد کرد. از اضافه نمودن فایل های دیداری با حجم بالا فونت های جاگیر و درشت نما، فاکتورهای غیر لازم و فیلم در فرمت هایی نظیر فلش که در بعضی از سیستم عامل های تلفن همراه اجرا هم نمی شوند خودداری نمایید.

ششمین نکته:  پاپ آپ ها دردسر ساز می باشند

از نظرسنجی ها و فرم های پاپ آپ بیش از اندزاه بهره نگیرید. استفاده از این گونه فرم ها برای خیلی از مخاطبان در صفحه کوچک تلفن همراه کار طاقت فرسایی است پس تا می توانید از آنها مگر در موارد لازم استفاده ننماید.

هفتمین نکته: درخواست های تکمیل کردن اطلاعات 

باور داشته باشید که تکمیل کردن کردن فرم های ورودی اطلاعات غیر لازم در دستگاه تلفن همراه و نوشتن آن برای کاربران ایده خوبی نمی باشد.
پاسخ
تشکر شده توسط:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان