رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی دوره ساخت بازی های کامپیوتری با Unity3D
#1
امروزه تقریباً بر هیچ کسی جذابیت و درآمدزا بودن بازیهای کامپیوتری پوشیده نیست. در گذشته، ساخت بازیهای کامپیوتری نیازمند تسلط به مفاهیم پایه و برنامه نویسی سطح پایین (نزدیک به زبان سخت افزار سیستم) بود اما در دهه اخیر، به لطف ظهور و رشد موتورهای ساخت بازی نظیر Unity3D، این مشکلات بسیار کم شده اند و می توان با کمک ابزارهای این موتورها، حتی بدون نیاز به برنامه نویسی تخصصی نیز بازیهایی با کیفیت قابل قبول تولید نمود. البته امکانات برنامه نویسی این موتورها نیز به ما کمک می کند تا با زبان های برنامه نویسی که به زبان انسانی نزدیک هستند (نظیر #C و Javascript و...) کدنویسی کنیم تا بازی های هوشمند و خارق العاده ای بسازیم.
یکی دیگر از مهمترین امتیازهای Unity3D نسبت به سایر رقبا، امکان تولید خروجی برای تقریباً تمامی بسترهای موجود اعم از Android و iOS و Windows و Linux و Mac و PS و XBOX و... است. ازطرفی وجود مجموعه عظیمی از عناصر آماده که به نام Assets شناخته می شود و ازطریق خود نرم افزار قابل دسترسی و دانلود می باشد، بازی سازان تازه کار را تا حدود زیادی از اشیاء سه بعدی و صداها و... که در ساخت بازی لازم است، بی نیاز می کند.
Unity3D برای این منظور ساخته شده است که به شما قدرت خلق بهترین تجربیات چندرسانه ای و تعاملی که می توانید بسازید را بدهد. در این دوره آموزشی، قدم به قدم با نحوه استفاده از Unity از ساده ترین مراحل و آشنایی با محیط، تا تکنیکهای پیشرفته بازیسازی آشنا خواهید شد. به منظور هرچه بیشتر کاربردی شدن این دوره آموزشی، چندین پروژه بازی نمونه در طول دوره ساخته خواهد شد تا مطالب از حالت تئوری و آکادمیک خارج شوند و جنبه عملی و جذاب به خود بگیرند.
سرفصل مطالب
  • معرفی و نصب Unity3D
  • آشنایی با اصطلاحات رایج در صنعت بازی سازی
  • اولین پروژه نمونه برای نمایش بخشی آنچه که می توان در Unity3D ساخت
  • آشنایی اولیه با محیط Unity3D
  • پنجره ها و تنظیمات داخلی Unity3D
  • سفارشی کردن محیط کار
  • کار با اشیاء بازی (Game Objects)
  • کار با اشیاء ساخته شده از قبل (Prefabs)
  • کار با بسته ها (Packages)
  • دستگیره های چسبناک برای کنترل دقیق عناصر
  • برچسب ها و لایه ها
  • دوربین
  • کنترل کننده کارکتر اول شخص و سوم شخص
  • انواع مختلف منابع نور و نگاشت نور (Lighmapping)
  • ساخت زمین (Terrain) و مجموعه ابزارهای آن
  • اشیاء ذره ای (Particles) و قوانین فیزیکی حاکم بر آنها
  • جلوه های ویژه
  • کار با قوانین فیزیک در Unity3D
  • ساخت پارچه در بازی
  • صداگذاری در بازی
  • ساخت منو در بازی
  • کار با مراحل مختلف بازی
  • تولید خروجی نهایی برای بسترهای مختلف

مشاهده برنامه زمانی و ثبت نام: http://academy.ncis.ir/course/unity3d
پاسخ
تشکر شده توسط:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان