رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی دوره ساخت بازی های کامپیوتری با UDK
#1
امروزه تقریباً بر هیچ کسی جذابیت و درآمدزا بودن بازیهای کامپیوتری پوشیده نیست. در گذشته، ساخت بازیهای کامپیوتری نیازمند تسلط به مفاهیم پایه و برنامه نویسی سطح پایین (نزدیک به زبان سخت افزار سیستم) بود اما در دهه اخیر، به لطف ظهور و رشد موتورهای ساخت بازی نظیر Unreal Engine، این مشکلات بسیار کم شده اند و می توان با کمک ابزارهای این موتورها، حتی بدون نیاز به برنامه نویسی تخصصی نیز بازیهایی با کیفیت قابل قبول تولید نمود. این موتور بازیسازی قدرتمند که بازیهای فوق العاده ای همچون Gears of War با آن ساخته شده اند، تا مدتها بصورت انحصاری در اختیار شرکت تولیدکننده آن یعنی Epic Games بود تا اینکه سرانجام این شرکت تصمیم به عرضه عمومی آن گرفت و در اولین قدم، یک نسخه رایگان از آن به نام Unreal Development Kit یا به اختصار UDK را وارد بازار نمود که با استقبال بی نظیر توسعه دهندگان مواجه شد.
یکی از مهمترین امتیازهای UDK نسبت به سایر رقبا، وجود ابزاری موسوم به Kismet است که به شما کمک می کند تا بدون درگیرشدن در مفاهیم برنامه نویسی، برای بازی خود برنامه نویسی کرده و منطق و هوش مصنوعی را به آن اضافه کنید و این ابزار، بطور خودکار کدنویسی را در پشت پرده انجام می دهد. سایر ابزارهای قدرتمند این موتور همچون Matinee برای مدیریت انیمیشن ها، تکه تکه کردن اشیاء و... همگی در نوع خود خلاقانه و منحصر به فرد محسوب می شوند. بعاوه این موتور توان پردازشی بسیار بالایی داشته و درنتیجه اشیاء با کیفیت بسیار زیاد را در بازی به راحتی پشتیبانی و مدیریت می کند.
UDK برای این منظور ساخته شده است که به شما قدرت خلق بهترین تجربیات چندرسانه ای و تعاملی که می توانید بسازید را بدهد. در این دوره آموزشی، قدم به قدم با نحوه استفاده از UDK از ساده ترین مراحل و آشنایی با محیط، تا تکنیکهای پیشرفته بازیسازی آشنا خواهید شد. به منظور هرچه بیشتر کاربردی شدن این دوره آموزشی، چند پروژه بازی نمونه در طول دوره ساخته خواهد شد تا مطالب از حالت تئوری و آکادمیک خارج شوند و جنبه عملی و جذاب به خود بگیرند.
سرفصل مطالب
  • دانلود و نصب UDK
  • ساختار پوشه های UDK
  • اجرای ویرایشگر بازی
  • ذخیره سازی خودکار
  • مرورگر محتوای بازی (Content Browser)
  • آشنایی با محیط ویرایشگر
  • تشریح مفهوم BSP
  • توضیح مفهوم Static Mesh
  • استفاده از BSP و Static Mesh برای ساخت یک صحنه
  • تفاوت حالتهای افزودنی و کاهشی در ساخت صحنه
  • مقیاس ها در UDK
  • استفاده از حالت چسبناک برای افزایش دقت در ساخت صحنه
  • انتخاب های نمای بازی
  • اولین صحنه بازی شما
  • چرا از CSG استفاده کنیم؟
  • قلم موی سازنده (Builder Brush) چیست؟
  • ترتیب قلم موها
  • ابزار ویرایش حجم
  • ساخت اولین اتاق
  • قرار دادن نور و محل شروع بازی
  • ایجاد راهرو و یک اتاق دیگر
  • اختصاص بافت به سطوح CSG
  • تنظیمات سطح
  • امتحان صحنه و اضافه کردن چند روبات
  • نورپردازی
  • نور مستقیم، نقطه ای، مخروطی و آسمان
  • نگاشت نور (Lightmap)
  • تنظیم نگاشت نور روی سطوح CSG
  • نگاشت نور روی Static Mesh
  • عناصر ذره ای
  • ساخت دود
  • تولید مه در صحته
  • ساخت آب و فضای زیر آب
  • حرکت در بازی با کمک آسانسور و...
  • ساخت زمین و اختصاص بافت
  • نامگذاری مرحله
  • اجرای بازی در فضای ویرایشگر
  • قراردادن اسلحه ها در بازی
  • ایجاد سکوهای پرش در صحنه
  • تعریف مسیر حرکت روبات ها
  • ایجاد صحنه های فیلم بین مراحل
  • مفهوم مواد در UDK
  • ساخت یک ماده جدید
  • اضافه کردن بافت به ماده
  • ایجاد یک سطح فلزی براق
  • افزودن نقشه بافت نرمال
  • مشاهده ماده در صحنه
  • اختصاص یک بافت کامل و عالی به ماده
  • بازتاب نور
  • ایجاد تمایل رنگ در ماده

مشاهده برنامه زمانی و ثبت نام: http://academy.ncis.ir/course/udk
پاسخ
تشکر شده توسط:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان