رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راکت اینترنت، یک فرصت یا تهدید (بامیلو / موزاندو)
#1
معرفی راکت اینترنت  Rocket Internet

راکت اینترنت شرکت چند ملیتی مستقر در برلین آلمان می باشد که بیشتر سهام آن متعلق به برادران سام ور می باشد. عمده فعالیت این غول تجارت الکترونیک که چیزی در حدود ۷۵ شرکت بزرگ را در ۵۰ کشور جهان اداره می کند شناسایی بسترهای شناخته شده تجارت الکترونیک در سایر کشورها و سرمایه گذاری در آنهاست. راکت اینترنت سالانه حدود ۴ میلیارد دلار درآمد دارد و با این قدرت مالی در هر بازاری که وارد می شود رقبا و کسب و کارهای آنلاین سر را خود را تقریبا نابود می کند!


راکت اینترنت در خاورمیانه و ایران

سال گذشته شرکت –Rocket Internet راکت اینترنت – به همراه شرکت MTN افریقای جنوبی که سهامدار ۴۹ درصد از سهام شرکت ایرانسل در ایران است شرکتی با مشارکت ۵۰ درصد به نام Middle East Internet Holding – MEIH برای سرمایه گذاری در استارتاپ های خاورمیانه با تمرکز بر تجارت الکترونیک، راه اندازی کرده‌اند، اگرچه تحقیقات بازار این سرمایه گذاری از خیلی وقت قبلتر شروع شده بود اما رسمت آن از دسامبر سال ۲۰۱۳ بود. در استراتژی شرکت راکت اینترنت، بازار خاورمیانه و افریقا دو فرصت طلایی سرمایه گذاری در بحث تجارت الکترونیک محسوب می شوند. و تاسیس چنین شرکتی هم بر پایه همین اصل بوده است.

یکی از کشورهای خاورمیانه که بستر رو به رشد و قدرتمندی در عرصه تجارت الکترونیک را دارد ایران است و حالا پای این کپی کار بزرگ تجارت الکترونیک به کشور ما رسیده است. در شروع ورود این سبک کسب و کار به هر کشوری دو چیز برای آنها مورد توجه است: اول آنکه بزرگترین کسب و کارها کدامند؟ دوم اینکه بیشترین طرفدار مربوط به کدام عرصه است؟ آنچه از اخبار غیر رسمی شنیده می شود سه مورد از کسب و کارهای آنها در ایران کاملا فعال شده اند اول سایت بامیلو هست که مخصوص فروش کالاهای تکنولوژی محور و دیجیتال است، دوم سایت خردفروشی آنلاین به نام موزاندو هست و سومین هم سایت بدوفود سایت آنلاین غذا و رستوران.

   

خوب یا بد حالا راکت اینترنت در ایران سرمایه گذاری را آغاز کرده است، این آینده کسب و کارهاست که بسیاری از موارد مثبت و منفی این روش تجارت الکترونیک را تعیین می کند و حال بازار تجارت الکترونیک ایران بیشتر و جدی تر از قبل تحت تاثیر مستقیم پیامد ها بین المللی تجارت الکترونیک قرار گرفته است. آنچه مسلم است جدای هر نتیجه گیری راکت اینترنت موجب شتاب بیش از پیش و رشد مضاعف کسب و کارها خواهد شد، چه کسب و کارهایی که مورد حمایت این مجموعه باشند و چه سایر بخشهای تجارت الکترونیک، خصوصا که این شرکت در پی فعال کردن بخش های راکد بازار درآمد اینترنت ایران یعنی بخشهایی که فعلا سرمایه گذاری بزرگی در آن صورت نگرفته است نیز می باشد.
منبع

و نمونه های خیلی زیاد
http://kaymu.com
http://sa.kaymu.com
.
.
.
.

کلا علاقه خیلی زیادی به تجارت الکترونیکی E-commerce دارم
و البته که این برای بنده یه تهدید بزرگه
و مهم تر از همه اینکه سرمایه گذارش یه شرکت خارجیه
وبه خاطر همین از بامیلو و موزاندو متنفرم

شما رو نمیدونم!(اقای سرخابی)

و این خیلی جای تأسف داره که  تو ایران همچنین استارتاپ بزرگی رو باید یه بیگانه استارت بزنه
و تنها رقیب ایرانش دیجی کالا باشه

تازه به اونم شک پیداکردم.

خوشحال میشم نظر دوستان رو در این مورد بدونم.

یادگیری مداوم حداقل شرط لازم برای موفقیت در هر زمینه ای است که در آن فعالیت می کنید؛ هر روز چیز جدیدی بیاموزید.
پاسخ
تشکر شده توسط: sorkhabi , sm_pakdel
#2
اتفاقا چند وقتی هست که برندینگ بامیلو بشدت نظرمو جلب رده
هر جا میرم بامیلو
به همین موضوع فکر میکردم که کی میتونه یه همچین هزینه ای رو پرداخت کنه
خیلی مطلب خوبی بود
و یکم ترسناک
پاسخ
تشکر شده توسط:
#3
یکی از اینا هم نمیاد رو سایت ما سرمایه گذاری کنه. Ywink

مجبوریم خودمون دست به کار بشیم!  Yserious
پاسخ
تشکر شده توسط:
#4
آقا میشه در مورد این تخفیف های عجیب و غریبی که این سایت ها میدن یه توضیحی بدید؟ خیلی عجیب هست! هر طوری حساب می کنم اینها در بحث خرده فروشی دارن ضرر می کنن.
پاسخ
تشکر شده توسط:
#5
خیلی از این فروشگاهها که تخفیفهای زیاد میدن، بخاطر اینه که توی خرید عمده و واردات مستقیم و تخفیفهای مالیاتی و گمرکی که از راههای مختلف میگیرن، قیمت تمام شده کالاها براشون خیلی کمه و این تخفیفها براشون مقرون به صرفه است. برای مثال خیلی از کفش فروشیها قیمتی که اعلام میکنن، 2 تا 3 برابر قیمت خریدشونه. اینو از یکی از دوستانم که چند ساله کفش فروشی داره شنیدم. میگفت من اگه بعد از کلی تخفیف که مشتری میگیره، حداقل 100٪ سرمایه اولیه خودمو روی یه کفش سود نکنم، نمیفروشمش.
پاسخ
تشکر شده توسط:
#6
این حرفی که میزنید برای سایتی مثل دیجی کالا که صاحب و فروشنده ی کالاهاش خودش هست صادقه ولی سایتی مثل موزاندو اکثر کالاهاش از کابرانش هست و درصدی که بابت فروش این کالا ها میگیره خیلی زیاد نیست و با تخفیفی که میده اصلا جور در نمیاد. مثلا تخفیف 50 هزار تومن میده برای یه کالای 80 هزار تومنی! در صورتی که یک فرد می تونه با ایمیل های مختلف چند بار از این تخفیف ها استفاده کنه!
پاسخ
تشکر شده توسط:
#7
خوب خیلی از این موارد در حکم دونه پاشیدنه. یه اسپانسر قوی میاد یه مدت این هزینه ها رو تقبل میکنه تا وقتی که رقبا رو از میدون بدر کنن و بعد، قیمتها تعدیل میشه.
پاسخ
تشکر شده توسط:
#8
(19-04-1394، 03:18 ب.ظ)mahdirabbani نوشته: این حرفی که میزنید برای سایتی مثل دیجی کالا که صاحب و فروشنده ی کالاهاش خودش هست صادقه ولی سایتی مثل موزاندو اکثر کالاهاش از کابرانش هست و درصدی که بابت فروش این کالا ها میگیره خیلی زیاد نیست و با تخفیفی که میده اصلا جور در نمیاد. مثلا تخفیف 50 هزار تومن میده برای یه کالای 80 هزار تومنی! در صورتی که یک فرد می تونه با ایمیل های مختلف چند بار از این تخفیف ها استفاده کنه!

دامپینگ
جرم و از لحاظ اقتصادی مخرب
ولی برای خرد کردن رقبا عالی
بشرط توان موندن مدت زیاد روی این موضوع و اطلاع از وضعیت رقبا
پاسخ
تشکر شده توسط:
#9
(19-04-1394، 03:18 ب.ظ)mahdirabbani نوشته: این حرفی که میزنید برای سایتی مثل دیجی کالا که صاحب و فروشنده ی کالاهاش خودش هست صادقه ولی سایتی مثل موزاندو اکثر کالاهاش از کابرانش هست و درصدی که بابت فروش این کالا ها میگیره خیلی زیاد نیست و با تخفیفی که میده اصلا جور در نمیاد. مثلا تخفیف 50 هزار تومن میده برای یه کالای 80 هزار تومنی! در صورتی که یک فرد می تونه با ایمیل های مختلف چند بار از این تخفیف ها استفاده کنه!

اینجوریا هم که میگید نیست
به جز چند تا بنر صفحه اول که اکثرا برند هستند و خود mozandogift
بقیه تخفیف ندارند یا اگه دارند یه چیز معقولی هست.

mozandogift هارد دیسک اکسترنال  رو با 65 درصد تخفیف واسه فروش گذاشته که الان دیگه موجودی نداره و معلوم نیست که برای خراب کردن بازار دیگران و جذب مشتری  چند تا دونه از اینا رو واسه فروش گذاشته.
تاکید میکنم چند تا دونه
دونه پاشیدنه ...

بیا بیا آتیش زدم به مالم لبتاب لنوو 3 تا هزار تومن

یادگیری مداوم حداقل شرط لازم برای موفقیت در هر زمینه ای است که در آن فعالیت می کنید؛ هر روز چیز جدیدی بیاموزید.
پاسخ
تشکر شده توسط:
#10
(19-04-1394، 04:02 ب.ظ)ADMIN نوشته: خوب خیلی از این موارد در حکم دونه پاشیدنه. یه اسپانسر قوی میاد یه مدت این هزینه ها رو تقبل میکنه تا وقتی که رقبا رو از میدون بدر کنن و بعد، قیمتها تعدیل میشه.

خوب اولا این دونه پاشیدن هاشون اصلا با عقل جور در نمیاد. ثانیا فکر کنم یک سال و خرده ای از عمر سایت می گذره ولی هنوز داره دونه می پاشه!؟
پاسخ
تشکر شده توسط:
#11
(19-04-1394، 05:47 ب.ظ)bgsrb88 نوشته: اینجوریا هم که میگید نیست
به جز چند تا بنر صفحه اول که اکثرا برند هستند و خود mozandogift
بقیه تخفیف ندارند یا اگه دارند یه چیز معقولی هست.

mozandogift هارد دیسک اکسترنال  رو با 65 درصد تخفیف واسه فروش گذاشته که الان دیگه موجودی نداره و معلوم نیست که برای خراب کردن بازار دیگران و جذب مشتری  چند تا دونه از اینا رو واسه فروش گذاشته.
تاکید میکنم چند تا دونه
دونه پاشیدنه ...

بیا بیا آتیش زدم به مالم لبتاب لنوو 3 تا هزار تومن

علاوه بر این تخفیف ها ، یک کپن های تخفیفی هم هر چند وقت یک بار میده به طوری که همین کالایی رو که با 65 درصد تخفیف میده رو میتونید با تخفیف بیشتری بخرید.
در مورد چند تا دونه در بعضی از کالا هایی که مال خودش هست شاید حرفتون درست باشه. منم همین حدس رو میزنم.

فکر کنم اگه بیشتر ادامه بدیم تبلیغ بشه بهتره بحث رو همین جا تموم کنیم ولی من هنوز در عجبم از این کارهاشون!
پاسخ
تشکر شده توسط:
#12
این لینک رو بخونید، شاید تا حدودی علت این تخفیفها مشخص بشه: لینک
پاسخ
تشکر شده توسط:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان